مراقب دام شیادان ویلا فروش باشید!/ قیمت مسکن در آبسرد


مراقب دام شیادان ویلا فروش باشید!/ قیمت مسکن در آبسرد

آبسرد زاهدان، آبسرد فارس و آبسرد تهران، 3مکانی است که با نام آبسرد در ایران ثبت شده است. آبسرد تهران از جمله شهر‌های دماوند، واقع در 45کیلومتری شرق شهر تهران با مساحتی برابر 9381هکتار است.

اقتصاد آنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ یکی از مشاوران املاک در آبسرد در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین اظهار کرد: نزدیکی به تهران، آب و هوای خوش، زمین حاصلخیز و سرسبزی از جمله دلایلی است که تهرانی‌ها را به سمت خرید خانه به این شهر کشانده است. برخی از متقاضیان خرید خانه در آب سرد از مازندران و سمنان هستند که به دلیل گرانی خانه در تهران، به آب سرد مهاجرت کرده‌اند.

قیمت مسکن در آبسرد چند؟

یک ویلای 400متری در آب سرد، متری 3میلیون و 500هزار تومان در سایت‌های بازار مسکن درج شده است، در گفت‌و‌گوی تلفنی خبرنگار اقتصاد آنلاین تا متری 2میلیون و 800هزار تومان هم حاضر به معامله شدند.

یک مشاور املاک در الهیه آبسرد به اقتصادآنلاین گفت: متوسط قیمت ویلا باغ در تمام مناطق آبسرد متری 2 تا 4میلیون تومان است. انواع ویلا باغ‌های لاکچری و فول امکانات با لوکیشن‌های خاص متری 4میلیون و 500هزار تومان تا 5میلیون تومان هم قیمت گذاشته شده اند. وی در ارتباط با قیمت ویلا باغ در آبسرد گفت: یک ویلا باغ 700متری با صد متر بنا در خیابان بهارستان آبسرد، متری 2میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. برق کنتوری، آب کشاورزی و گاز منبعی از جمله امکانات این ویلا باغ است.

در این زمینه بخوانید:

آپارتمان‌های شمال تهران چند معامله شد؟

آپارتمان‌های غرب تهران چند؟

برج باغ‌های ولنجک چند قیمت می‌خورد؟

تحولات عجیب و غریب قیمت مسکن خیابان پیروزی

بررسی قیمت مسکن در شرق تهران

وی در ادامه با بیان این‌که الهیه و پزشکان آب سرد از جمله بهترین مناطق آبسرد است، افزود: یک باغ ویلا 650متری در الهیه آبسرد، متری 2میلیون و 300هزار تومان قیمت گذاشته شده است. الهیه در فاز یک آب سرد است و از نظر امکانات نسبت به فاز 3 از کیفیت بالاتری برخوردار است.

این مشاور باغ ویلا در ادامه یک واحد 800متری در پزشکان آب سرد را متری 2 میلیون و 600هزار تومان عنوان کرد و گفت: صاحب این باغ ویلا سال 98 این ملک را متری 1میلیون و 700هزار تومان قیمت گذاشته بود که استقبال نشد.

یک مشاور معاملات املاک در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین اظهار کرد: آبسرد در فاصله 82 کیلومتری تهران قرار دارد. سه فاز دارد که قیمت مسکن و زمین در هر یک متفاوت است. الهیه، فرهنگ و پزشکان محلات خوب آب سرد است و به دلیل داشتن امکانات زیرساختی همچون جاده، خیابان کشی، آب، گاز و برق از اقبال بیشتری در بین خریداران مسکن برخوردار است.

فاز یک آبسرد بیشترین افزایش قیمت را در طول یک سال گذشته تجربه کرده است و بسته به امکانات، نوع ساخت، لوکیشن متری تا 6میلیون تومان هم معامله می‌شود.

وی در اردامه در اتباط با فاز 2 آب سرد گفت: ماهیت زمین‌های این فاز کشاورزی است و تعداد معدودی ساخت‌و‌ساز در آن انجام شده است. متقاضیان خرید خانه در آبسرد باید در نظر داشته باشند آگهی‌های فروش برای فاز2 جعلی است چرا که این فاز دست شهرداری است و خرید و فروشی در آن انجام نمی‌شود.

این مشاور املاک گفت: برخی شیادان به عنوان مشاور املاک، برای برخی زمین‌های آبسرد سندهای جعلی درست کرده و یا با حصارکشی اقدام به ساخت‌و‌ساز کردند که برخی شناسایی و تخریب شدند. بر اساس آماری که شهردار آبسرد اعلام کرده از ابتدای سال 98 تا مرداد 98 یک هزار و 200مورد اخطاریه تخلف ساخت و ساز صادر و 47مورد نیز با حضور در کلانتری صورت جلسه شده است؛ همچنین 185مورد جمع آوری تجهیزات و 148مورد تخریب نیز صورت گرفت. این یک برش از میزان ساخت‌و‌ساز هاست. برخی از کسانی که این ویلاها را خریداری کرده‌اند بیش از 2 سال است که پله‌های دادگاه را بالا و پایین می‌کنند اما دستشان به جایی بند نیست.

وی در ارتباط با قیمت مسکن در فاز3 آب سرد گفت: این فاز دست وزارت جهاد کشاورزی است، متراژهای کوچک و 40متری هم در آن وجود دارد. زمین در فاز 3 متری 3 تا 4میلیون تومان معامله می‌شود در حالی که سال پیش این رقم نصف بود. یک زمین که سال پیش با 300میلیون تومان معامله شده بود امروز 600میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر