کالای قاچاق در همدان فله‌ای به فروش می‌رسد


کالای قاچاق در همدان فله‌ای به فروش می‌رسد

همدان- ایرنا- مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: بیشتر اقلام و کالای قاچاق در این استان به صورت فله‌ای و پشت وسایل نقلیه به فروش می‌رسد که باید مردم از خرید این قبیل اقلام خودداری کنند.

محمد کاظم زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقلام قاچاقی که از مبادی غیر رسمی وارد کشور وارد می شوند اغلب دارای استانداردهای لازم از نظر سلامت نیستند.

وی بیان کرد: وقتی جنسی یک سوم قیمت به فروش می رسد به طور حتم به مدت طولانی در شرایط نامناسب، انبار غیراستاندارد، زیر نور خورشید نگهداری و سپس جابجا شده است بنابراین نباید به سلامت این قبیل کالا ها اطمینان داشت.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی و پیشگیری از گرایش مردم به خرید کالای قاچاق دارند در غیر اینصورت برخورد سلبی و پلیسی در این باره جواب نمی دهد.

کاظم زاده از شهروندان خواست مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز خرید کنند.

وی گفت: تمرین مبارزه با قاچاق هر ۶ ماه یک بار به صورت نمادین در سطح استان برگزار می شود تا یادآوری کنیم برخورد با پدیده قاچاق کالای یک امر جدی و مهم است و مبارزه با قاچاق هدف ملی برای تمامی نهادها و سازمان ها می تواند در مسیر بهبود اقتصاددی کشور موثر باشد.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ادامه داد: وزارت بهداشت به سلامت تمامی مردم توجه دارد، تا مردم هنگام مصرف مواد غذایی و استفاده کالاهای سلامت محور هیچگونه دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

کاظم زاده افزود: مردم هنگام مصرف مواد غذایی وارداتی باید اطمینان داشته باشند که این کالا از مسیری امن پس از دریافت مجوزهای بهداشتی لازم وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: همدان از نظر وجود و عرضه کالای قاچاق سلامت محور جزو استان های پاک به شمار می رود در حالیکه با مرزهای غربی فاصله چندانی ندارد همچنین آگاهی و نگرش مردم نسبت به خرید نکردن این قبیل کالاها افزایش داشته است.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی همدان با بیان اینکه مواد آرایشی و بهداشتی بیشترین میزان قاچاق را در حوزه کالاهای سلامت محور به خود اختصاص داده اظهار داشت: تیم های کنترلی و بازرسی در طول سال به تمامی مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، انبارها و مراکز پخش های عمده سرکشی می کنند.

کاظم زاده ادامه داد: اداره ای با عنوان اداره آرایشی بهداشتی در معاونت غذا و دارو علوم پزشکی متشکل از نیروهای زبده و کارشناس راه اندازی شده که این افراد همواره در تکاپوی کنترل و بازرسی تمامی مراکز عرضه کالاهای سلامت محور در استان هستند.

کاظم زاده ادامه داد: کلاس های آموزشی مستمر برای انبارداران، فروشندگان کالاهای سلامت محور و شرکت های پخش برگزار شده تا نگرش و دیدگاه قوی تری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا شکل گرفته و این باعث می شود تا نظارت بیشتری بر تولید و عرضه این محصولات داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی