کشف بیش از یک هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در البرز


کشف بیش از یک هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در البرز

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد: ماموران انتظامی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 13میلیارد و 762 میلیون ریال انواع کالای قاچاق کشف کردند.

سردار عباسعلی محمدیان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امسال ۴۴۲ پرونده قضایی برای قاچاقچیان کالا در استان البرز تشکیل شده که از مجموع آن ۲۲۳ فقره ۱۰۰ میلیون ریالی ، ۱۴۵ فقره بالای ۱۰۰ میلیون ریال، ۴۷ فقره بالای یک میلیارد ریال و ۲۷ فقره بالای پنج میلیارد ریال بوده است.

طی این مدت ۵۴۰ قاچاقچی کالا دستگیر و ۱۰۰ دستگاه خوردو سبک و سنگین مربوط این قاچاقچیان توقیف شد.
کالاهای کشف شده‌ شامل سوخت قاچاق، سیگار، انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، مقادیر زیادی دارو، تجهیزات پزشکی ، پوشاک، خودرو، لوازم یدکی خودرو، گوشی تلفن همراه و لوازم صوتی و تصویری بوده است.
فرمانده انتظامی البرز از فعالان بخش واردات، انبار، توزیع، خرید و فروش بخصوص تجار و صنوف مرتبط خواست نسبت به رعایت قوانین و مقررات موضوعه از جمله قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین رعایت ضوابط گمرکی و توزیع فروش کالاهای قاچاق توجه لازم داشته باشند.
در صورت مشاهده تخلف، علاوه بر ضبط کالاها، وسایل حمل و نقل و همچنین انبار یا مکان نگهداری و عرضه، مالکان و حاملان کالاها را به پرداخت جزای نقدی سنگین و سایر مجازات‌ها ی قانونی محکوم می‌شوند.
محمدیان نقش مردم را در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که اقتصاد، تولید و اشتغال کشور را با مشکلات عدیده ای روبرو می‌کند، بسیار تأثیرگذار دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس