«گوگل میت» در رقابت با زوم


«گوگل میت» در رقابت با زوم

به گزارش ناین‌تو‌فایوگوگل که نخستین بار این خبر را منتشر کرد؛ اتاق استراحت، نظرسنجی و بخش پرسش و پاسخ را نیز به ویراست کاربری میت اضافه خواهند کرد.

«گوگل میت» در رقابت با زوم
گوگل میت در حال افزودن قابلیت‌های جدیدی به خدمات گپ‌وگفت ویدیویی خود است که سبب می‌شود در رقابت با زوم و مایکروسافت دست بالاتری داشته باشد.

گوگل با افزودن قابلیت‌های جدید به کاربران امکان می‌دهد در پس‌زمینه عکس‌های دل‌خواه‌شان را بگذارند، زیرنویس سریع بگذارند، از حالت کم‌نور استفاده کنند، از قابلیت دست بلند کردن استفاده کنند (یعنی بدون حرف زدن اعلام کنند که حرفی برای گفتن دارند) و نمای موزاییکی تا ۴۹ شرکت‌کننده را در ویراست کاربری میت به نمایش بگذارند.

به گزارش ناین‌تو‌فایوگوگل که نخستین بار این خبر را منتشر کرد؛ اتاق استراحت، نظرسنجی و بخش پرسش و پاسخ را نیز به ویراست کاربری میت اضافه خواهند کرد.

گوگل این خبر را در مصاحبه با ورگ تأیید کرد. گوگل اعلام نکرد که این قابلیت‌ها چه هنگام به میت اضافه خواهد شد، اما هم‌اکنون در نوبت مراحل آزمایشی ارائه آن‌ها است.

اما قابلیت پس‌زمینه‌های سفارشی گوگل میت در ماه‌های آینده دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این قابلیت به تازگی در برنامه مایکروسافت‌تیمز عرضه شده است و پیش از این در اختیار کاربران زوم قرار داشته است.

آزمایش مرحله بتای نظارت بر مجموعه سخت‌افزار‌های میت از طریق برنامه دستیار گوگل نیز رو به اتمام است و این قابلیت در چند هفته آینده به ویراست اصلی این برنامه اضافه خواهد شد.

گوگل با همکاری گروه تخته‌سفید‌های تعاملی جمبورد یک تخته سفید مجازی هم به برنامه میت اضافه می‌کند. این اقدامات در راستای تلاش گوگل برای یک‌پارچه‌سازی بیش‌تر برنامه میت با محصولات اصلی گوگل است و رایگان شدن آن طی همه‌گیری کرونا آغاز شده است.

گوگل به تازگی برچسب میت را به برنامه جی‌میل هم اضافه کرده است که در هر دو سامانه آی. او. اس و اندروید به تقویم گوگل هم وصل می‌شود.

طی دوران قرنطینه سراسری، شمار بیش‌تری از مردم به استفاده از برنامه‌های گپ‌وگفت ویدیویی روی آورده‌اند. به طوری که شمار کاربران بستر دورهمی ویدیویی زوم از ۶۵۹ هزار نفر در ماه ژانویه به ۱۳ میلیون نفر در ماه آوریل افزایش یافت.

شمار بزرگ‌سالانی هم که در بریتانیا از تماس ویدیویی استفاده می‌کنند دو برابر شده است و هفتاد درصد آن‌ها هر هفته از تماس ویدیویی استفاده می‌کنند. کاربری تماس تصویری در میان کهن‌سالان هم سه برابر شده است.
منبع: ایندیپندنت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس