تهدید لابی صهیونیستی علیه دموکرات‌های کنگره آمریکا


تهدید لابی صهیونیستی علیه دموکرات‌های کنگره آمریکا

گروهی از قانون گذاران آمریکایی از دولت ترامپ خواسته اند که روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل به خاطر اجرای طرح الحاق کرانه باختری به شهرک های یهودی نشین به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گروهی از قانون گذاران آمریکایی از دولت ترامپ خواسته اند که روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل به خاطر اجرای طرح الحاق کرانه باختری به شهرک های یهودی نشین به حالت تعلیق درآورد.

ده ها تن از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به رهبری الکساندرا اوکاسیو کورتز در نامه ای خطاب به وزیر امور خارجه نسبت به طرح الحاق صهیونیستها هشدار دادند. در این نامه آمده است: طرح الحاق نقض آشکار قوانین بین المللی است.

در این نامه آمده است: الحاق زمین های فلسطینی برای گسترش شهرک های یهودی به چشم انداز صلح در منطقه آسیب جدی وارد خواهد کرد.

قانونگذاران هشدار دادند که این اقدام باعث نقض حقوق بشر علیه فلسطین ها خواهد شد.

قانونگذاران از واشنگتن خواستند در صورت پیشبرد طرح الحاق ، کمک های نظامی به اسرائیل را کاهش دهد.

در واکنش به انتشار این نامه در رسانه ها ، کمیته روابط عمومی اسرائیل آمریکا (AIPAC) لابی طرفدار صهیونیستها در دولت آمریکا نسبت به نمایندگان کنگره هشدار داد.

کمیته آیپک خطاب به دموکراتها گفت: این نامه روابط آمریکا و اسرائیل را هدف قرار داده است و موجب می شود تشکیل دو کشور مستقل در منطقه به خطر بیفتد.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها