پنتاگون طرح خروج نظامیان آمریکایی از آلمان را ارائه کرد


پنتاگون طرح خروج نظامیان آمریکایی از آلمان را ارائه کرد

وزارت دفاع آمریکا طرح کاهش شمار نظامیان این کشور در آلمان را به دونالد ترامپ ارائه کرد.

پنتاگون طرح خروج نظامیان آمریکایی از آلمان را ارائه کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طرح کاهش شمار نظامیان این این کشور در آلمان را ارائه کرد.

بر این اساس، جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش طرح خروج ۹ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی از آلمان و بازاستقرار آن‌ها در کشور‌های دیگر را به رئیس جمهور ارائه دادند.

وی افزود: این طرح کاملا منطبق با دستور رئیس جمهور برای افزایش بازدارندگی در مقابل روسیه است. همچنین این طرح منجر به تقویت سازمان ناتو و اطمینان به متحدان آمریکا خواهد شد.

گفتنی است پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود شمار نظامیان این کشور در آلمان را کاهش خواهد داد. ترامپ گفت: آلمان به عنوان بزرگترین عضو اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید هزینه‌های بیشتری از این سازمان را تامین کند. اگر آلمان هزینه‌های نظامی خود در ناتو را افزایش ندهد ما آمادگی داریم شمار نظامیان خود در این کشور را کاهش دهیم.

سازمان ناتو از اعضای خود خواسته است دستکم معادل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود هزینه نظامی کنند. اقدامی که بیشتر کشور‌های اروپایی از انجام آن سر باز می‌زنند. آلمان در سال میلادی گذشته تنها ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی اش را هزینه نظامی کرد و همین مسئله به بهانه‌ای برای رئیس جمهور آمریکا برای کاهش تعداد نظامیان خود در این کشور تبدیل شده است.

در حال حاضر آمریکا ۳۴ هزار و ۵۰۰ نظامی، مستقر در آلمان دارد و قصد دارد این تعداد را به ۲۵ هزار نفر تقلیل دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌ های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌ کند