امسال، سال خروج نظامیان آمریکایی از عراق است


امسال، سال خروج نظامیان آمریکایی از عراق است

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد امسال سال خروج نظامیان آمریکایی از عراق است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد امسال سال خروج نظامیان آمریکایی از عراق است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، جعفر حسینی، سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا به نوعی تکرار انقلاب ۱۹۲۰ مردم عراق است.
حسینی تاکید کرد: نقش مرجعیت در انقلاب ۱۹۲۰ و در مقابله با اشغالگری آمریکا ثابت و بارز است.
سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق خاطر نشان کرد: مردم عراق بعد از شهادت سردار سلیمانی و ابو مهندس به صورت میلیونی در صحنه حاضر شدند و حضور آن‌ها شبیه حضور میلیونی مردم در انقلاب ۱۹۲۰ بود. قتل و عام، بمباران و اشغالگری ارتش آمریکا در عراق بر همگان آشکار است.
سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق افزود: هیچ کسی نمی‌تواند نسبت به قانون خروج نظامیان امریکا از عراق کوتاهی کند.
حسینی گفت: امسال سال خروج نظامیان آمریکا از عراق نامگذاری شده است.
سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق خاطر نشان کرد: از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ سلاح مقاومت در مقابل نیرو‌های آمریکا در عراق بود.
حسینی تاکید کرد: ما با حضور نظامیان آمریکایی در عراق مقابله می‌کنیم چرا که نمی‌خواهیم از خاک عراق برای حمله به کشور‌های مجاور استفاده شود.
حسینی گفت: عراق، آمریکایی یا اسرائیلی یا ابزار کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیست بلکه این کشور، کشوری عربی و اسلامی است.
آمریکایی‌ها تصور می‌کردند بعد از شهادت فرماندهان مقاومت (شهید سلیمانی و ابو مهندس) مقاومت در عراق نابود می‌شود، اما نشد.
نخست وزیر عراق برای مقابله با حشد الشعبی تلاش می‌کند، اما حشد الشعبی نه تنها حامی دولت بلکه حامی کشور عراق است. حمایت حشد الشعبی از کشور عراق در زمان جنگ با داعش آشکار بود.
اگر نخست وزیر عراق بخواهد با نیرو‌های حشد الشعبی مقابله کند مردم عراق واکنش نشان خواهند داد و او (نخست وزیر) در واقع با مردم روبرو خواهد شد.
حسینی تاکید کرد: دولت جدید عراق به درخواست آمریکا مبنی بر لزوم مقابله با حشد الشعبی پاسخ مثبت داده است. ما به شرط خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق با روی کار آمدن الکاظمی موافقت کردیم. ما نسبت به حضور نظامیان آمریکایی در عراق و تسلط آن‌ها بر دستگاه امنیتی کشور احساس خطر می‌کنیم. همه ملت‌ها این حق را دارند که از حق خود در مقابل اشغالگران دفاع کنند و هیچ دولتی نمی‌تواند این حق را از مردم سلب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر