معطلی 10 ساله رسیدگی به پرونده‌های قضایی در انگلیس


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (/fa/international)از لندن, بازرسان قضایی در انگلیس می‌گویند تعطیلی ناشی از همه...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن, بازرسان قضایی در انگلیس می‌گویند تعطیلی ناشی از همه گیری کووید ۱۹ موجب شده است پرونده‌های مجرمانه انباشته شود و رسیدگی به این پرونده‌ها در دادگاه ها، دستکم به ۱۰ سال زمان نیاز باشد.
روزنامه گاردین به نقل از گزارش بازرسان دادستانی سلطنتی انگلیس نوشت: همه گیری ویروس کرونا موجب شد در ماه مارس امسال ۴۱ درصد بر حجم پرونده‌های مجرمانه انباشته شده در دادگاه‌ها و ۵۳ درصد بر این میزان در پایان ماه مارس، افزوده شود.
در گزارش این بازرسان آمده است این میزان انباشتگی در پرونده ها، موجب معطل ماندن رسیدگی به اقدامات مجرمانه و تاخیر در اجرای عدالت شود.
به گزارش این بازرسان، اکنون باید با اجرای طرح‌های ضربتی، پرونده‌های انباشته شده را بررسی کرد، زیرا همه گیری ویروس کرونا، دیگر یک بحران فوری به نظر نمی‌رسد.
به نوشته روزنامه گاردین، رابرت بوکلند (Robert Buckland)، وزیر دادگستری انگلیس در صدد است به منظور محاکمه و جریمه افرادی که مقررات درباره محدودیت‌های تردد را رعایت نمی‌کنند، لایحه‌ای فوری ارائه دهد تا بتواند به صورت موقت، بدون تشکیل هیات منصفه، دادگاه‌ها را راه اندازی کند و مردم را مجبور سازد در شرایط همه گیری، مقررات بهداشتی همچون رعایت فاصله اجتماعی را اجرا کنند.
در نظرسنجی انجمن جرایم در انگلیس که روز دوشنبه این هفته نتایج آن منتشر شد، ۹۰ درصد از دادیاران دادگاه‌ها با این پیشنهاد که به منظور رسیدگی به جرایم متوسط، هیات منصفه تشکیل نشود، مخالفت کرده اند.
آنان گفته اند نبود هیات منصفه، مخالف مقرراتی است که ۸۰۰ سال در این کشور پیشینه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها