اجرای طرح ضربتی مقابله با طراحی، تولید، توزیع و نمایش مانتوهای نامتعارف در کرمان


اجرای طرح ضربتی مقابله با طراحی، تولید، توزیع و نمایش مانتوهای نامتعارف در کرمان

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان از اجرای طرح نظارت بر تولید و عرضه انواع مانتو های نامتعارف با همکاری اتاق اصناف در این استان خبر داد.

سرهنگ "محمود پارسا" در تشریح جزییات این خبر گفت: از آنجا که پوشش به عنوان نماد عینی هویت بومی و ملی یک جامعه است، گرایشات اعتقادی، سبک زندگی و اولویت بندی نیازهای جامعه از نحوه پوشش افراد قابل پیش بینی است.

وی اظهار کرد: رصد انجام شده از مراکز تولیدی حاکی از این است که برخی از واحدهای صنفی تولید و توزیع پوشاک اقدام به عرضه انواع مانتوهای نامتعارف شامل جلو باز، بدون دکمه، کوتاه و ... از جنس پارچه های توری و نازک در برخی از مراکز کرده و متصدیان واحدهای صنفی بدون رعایت قوانین، ضوابط و مقررات و شئون اسلامی، اقدام به تهیه و توزیع این قبیل البسه ها در سطح فروشگاه می کنند که این امر ضمن اشاعه فرهنگ مبتذل غربی بسترهای لازم برای بروز آسیب های اجتماعی را فراهم می کند.

پارسا افزود: یکی از این روش ها، ترویج فرهنگ مبتذل غرب از طریق چاپ تصاویر و نوشته های نامتعارف، آرم و علایم و نشانه های گروه های منحرف بر روی البسه است.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرد با بیان اینکه متأسفانه برخی از توزیع کنندگان بدون توجه به تصاویر و علایم و نقوش بر روی البسه، اقدام به عرضه این گونه محصولات می کنند خاطر نشان کرد: در همین راستا ماموران اداره نظارت بر اماکن با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه ها، مراجع صدور مجوز و اداره ارشاد اسلامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که بانیان و مروجان فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند، طرح ضربتی مقابله با طراحی، تولید، توزیع و نمایش مانتوهای نامتعارف را از تاریخ 7 تیرماه به مرحله اجرا در آورده و بر تولید کنندگان و عرضه کنندگان مانتو های نامتعارف نظارت و از عرضه پوشاک نامتعارف خودداری می کنند.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه این طرح موقتی نبوده و تا رفع این ناهنجاری ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: خانواده ها باید در تهیه البسه مناسب برای خود و فرزندانشان دقت لازم را داشته باشند تا زمینه بروز آسیب های اجتماعی در جامعه فراهم نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است