استاندار: سرمایه های راکد البرز فعال می شود


استاندار: سرمایه های راکد البرز فعال می شود

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت : اراضی دولتی به عنوان مولدسازی باید در اختیار مردم قرار گیرد تا سرمایه های راکد به جریان درآیند.

عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز افزود: سال های سال است که با اقتصاد مقاومتی مانوس هستیم و جمهوری اسلامی بیش از ۴۰ سال است که در بخش های مختلف تحریم است و در شرایط شیوع کرونا نیز مشکلات تعمیق شدند.
وی گفت: نسخه های استانی و ملی اقتصاد مقاومتی که با حضور مسوولان و متخصصان مربوطه وجود داشته تاکنون اثرگذار بودند.
شهبازی با بیان اینکه اشتغال استان از صنعت به سمت خدمات رفته، ادامه داد: در شرایط تحریم عرصه تنگ تر شد و در مواد غذایی و دارویی برای مردم مشکلاتی ایجاد شد ولی با اراده و عزم ایرانی اسیر این تنگناها نشدیم.
وی با بیان اینکه ضرورت تقویت اتحاد، انسجام و مودت و تلاش برای کسب رضایتمندی مردم، نسخه رییس جمهوری محترم برای مقابله با مشکلات است، عنوان کرد: در سال جهش تولید باید فعالیت های خود را مضاعف کنیم، در جلسه ای با حضور رییس جمهوری نسخه ارایه شد و باید براساس تدابیری که اتخاذ شده در مقابل خسارات ناشی از شیوع کرونا اقدام کنیم.
استاندار البرز گفت: برخط بودن و در دسترس مردم قرار داشتن مدیران برای کسب رضایتمندی آنها از منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس‌جمهوری محترم است چرا که آرامش و ثبات امنیت در گرو این امر مهم است.
وی با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و پویایی میز خدمت، افزود: ملاک و معیار ما در امور استان میزان رضایت مردم است و مسئولان رده های مختلف استان در راستای حل مشکلات زیرمجموعه خود کوشا باشند.
شهبازی گفت: نباید به دلیل کمکاری دستگاه های اجرایی و فرمانداران و تمام کسانی که مسوولیتی بر عهده دارند، مردم درگیر دغدغه شوند.
استاندار البرز افزود: مدیران باید پاسخگوی مردم بعنوان ولی نعمتان خود باشند، مصوبه هیات دولت است که تمام مدیران در سطوح مختلف نسبت به حوزه خود اشراف کامل داشته باشند چراکه مردم تا گرفتاری نداشته باشند برای اعتراض اجتماع نمی کنند.
وی عنوان کرد: مسوولان استان اجازه ندهند مشکلات مردم انباشته شود و موجبات نارضایتی آنها را فراهم کند و باید رفع ابهام کنند و در راستای حل موانع اهتمام ویژه ای داشته و مسوولان استان در محل ماموریت خود حضور جدی داشته باشند.
شهبازی گفت: سرمایه استان در بخش اراضی طبق برآوردهای صورت گرفته 49 هزار میلیارد تومان است و مولدسازی این سرمایه ها دستور اکید رییس جمهور است بنابراین باید دستگاه های استان با واگذاری این اراضی و سرمایه ها به بخش خصوصی در جهت درآمدزایی اقدام کنند.
وی افزود: اکنون دولت بر روی پروژه هایی متمرکز شده که برای مردم نمود عینی بیشتری داشته باشد از این رو در سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که هفته گذشته صورت گرفت هزار میلیارد تومان از سوی دولت و هزار میلیارد تومان نیز از سوی بنیاد مستضعفان برای تکمیل پروژه منطقه دوم آزادراه تهران - شمال و 400 میلیارد تومان نیز برای تکمیل پروژه کمربند شمالی کرج بلافاصله تخصیص یافت.
استاندار البرز ادامه داد: همچنین اکنون تکمیل قطار شهری کرج و گازرسانی به روستاهای البرز با توجه به اولویت بندی صورت گرفته در دستور کار است و در حال پیشرفت است.
وی گفت: با مصوبه هیات مدولت و دستور رییس جمهوری رفع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتری برای اشتهارد محقق شد و دولت از مالیات بسیاری که از این طریق اخذ می کرد، گذشت تا تولید و اشتغال در این استان رونق گیرد و این کار بزرگ هدیه بزرگی از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران به البرز و سرمایه گذاران مستقر در اشتهارد بود.
وی اضافه کرد: طبق تاکید رییس جمهوری املاک دولتی در البرز احصا شده و باید برای درآمدزایی بیشتر و بهره برداری بخش خصوصی، در معرض فروش گذاشته شود.

استاندار البرز یادآورشد: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان متاسفانه استان البرز در شیوع کرونا به وضعیت قرمز رسیده و شب گذشته مراجعان با علایم کرونا و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در البرز افزایش چشمگیری داشته است.
شهبازی گفت: رسانه ها نقش بسزایی در آگاهی بخشی به مردم برای مقابله با کرونا داشته اند و ضرورت دارد با شدت بیشتری بویژه در حوزه صدا و سیما فعالیت شود.
وی افزود: استفاده از ماسک در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد و از فرمانداران و تمام مسوولان استان انتظار می رود که برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی همراهی بیشتری داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403