کشف باغ مرجانی در اعماق دریای گرینلند


کشف باغ مرجانی در اعماق دریای گرینلند

تهران- ایرنا- محققان موفق شدند یک باغ مرجانی را در ساحل غربی دریای گرینلند واقع در عمق حدود هزار و 600 پایی (500 متری) از سطح این دریا کشف کنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این باغ مرجانی نرم در محلی کشف شده که کاملا تاریک است و فشار آب در آنجا ۵۰ برابر بیشتر از فشار آب در سطح دریا است. این زیستگاه ظریف و متنوع دارای مرجان های گل کلمی فراوان و همچنین زنبق دریایی، اسفنج ها، شقایق دریایی، مارسانان، خزه سانان و سایر ارگانیسم‌هاست.

این اکوسیستم توسط محققان دانشگاه کالج لندن، انجمن جانورشناسی لندن و مؤسسه منابع طبیعی گرینلند و با استفاده از یک سیستم جدید و کم هزینه ویدیویی در زیر آب کشف شده است. این باغ مرجانی نرم، اولین زیستگاه از این نوع است که در آب‌های غربی گرینلند شناسایی و ارزیابی شده است. این یافته ها در مجله "journal Frontiers in Marine Biology" منتشر شده است.

این کشف می تواند پیامدهایی برای مدیریت ماهیگیری در اعماق دریا داشته باشد. استفان لانگ نویسنده اول این مطالعه جدید در یک بیانیه خبری اعلام کرد: در اکتشافات علمی اغلب اعماق دریاها نادیده گرفته می شود؛ بطوری که اکنون نقشه بهتری از سطح مریخ نسبت به اعماق دریا در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات اندکی در مورد زیستگاه های موجود در اعماق دریای گرینلند در دست است، گفت این کشف اهمیت زیادی دارد؛ چرا که تا همین اواخر، اطلاعات بسیار اندکی در مورد زیستگاه‌های موجود در اعماق دریای گرینلند، ماهیت آنها، توزیع و چگونگی تأثیر فعالیت‌های انسانی بر آنها وجود داشت.

لانگ افزود: ابداع ابزار کم هزینه ای که بتواند در محیط های عمیق مقاومت کند، زمینه جدیدی را برای درک و مدیریت محققان از اکوسیستم های دریایی فراهم می کند. ما برای اطمینان از محافظت از این زیستگاه شکننده، پیچیده و زیبا با دولت و صنعت ماهیگیری گرینلند همکاری خواهیم کرد.

دریای گرینلند، در شرق کشور گرینلند در اقیانوس منجمد شمالی قرار دارد. این دریا نزدیک به قطب شمال است و پس از جنوبگان، دریای گرینلند یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌های یخ‌های شناور جهان است؛ زیرا به دلیل گرم شدن زمین، یخ‌های موجود در قطب شمال اندک اندک از آن جدا شده و کوه‌های یخی را به سمت دریای گرینلند روانه می‌سازد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022