در ساخت واکسن کووید 19 گام‌های موثری برداشته ایم


در ساخت واکسن کووید 19 گام‌های موثری برداشته ایم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه در ساخت واکسن کووید- 19 گام‌های موثری برداشته ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان خبرگزاری صدا و سیما،دکتر سعید نمکی در مراسم افتتاح مجازی نمایشگاه بین المللی صنعت دارویی فارمکس ۲۰۲۰ افزود: تعداد چشمگیری از دانشمندان مان در کنار یکدیگر و با استفاده از تجربیات جهانی توانسته اند با موفقیت مدل‌های حیوانی را پشت سر بگذارند که در آینده نزدیک وارد مرحله انسانی خواهیم شد.
وزیر بهداشت همچنین گفت: با تلاش متخصصان، در صنعت دارویی به دستاورد‌های مهمی دست یافته ایم که یکی از این دستاورد‌ها، ۲۰ درصد صرفه جویی ارزی در سال گذشته است.
دکتر نمکی افزود: همچنین به رغم تحریم‌های ناجوانمردانه، سهم تولید داخل در سال گذشته ۳۰ درصد در حوزه دارو افزایش یافت.
در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در صنعت دارویی کشور تازه‌ترین دستاورد‌ها و توانمندی‌های خود را ارائه کرده اند.
صنعت دارو از پیشرفته‌ترین صنایع کشور است که توان تولید حدود ۹۹ درصد دارو‌ها را در داخل داراست.
نمایشگاه بین المللی صنعت دارویی ”فارمکس ۲۰۲۰“ با حضور تولیدکنندگان و متخصصان این صنعت در محل هتل المپیک تهران برگزار شده است.

حمایت از تولید کننده داخلی سرمایه گذاری است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حمایت از تولید کننده داخلی شاید در آغاز هزینه بر باشد، اما در دراز مدت سرمایه گذاری است.
دکتر نمکی در مراسم افتتاح مجازی نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۰ با اشاره به اینکه تولید مواد اولیه دارویی، حلقه مفقودشده صنعت داروسازی کشور بوده است تاکید کرد: حمایت از تولید کننده داخلی شاید در آغاز هزینه بر باشد، اما در دراز مدت سرمایه گذاری است با همین همت و غیرت داخلی در آینده نزدیک از بزرگان تولید مواد اولیه دارویی در منطقه خواهیم بود.
وزیربهداشت افزود: از دیگر اقدامات این وزارتخانه در سال گذشته، ممنوع کردن هر دارویی که تولید داخل را لگدمال کند بود که توانستیم با غیرت ملی، داروی مورد نیاز بیماران را در داخل تولید کنیم.
دکتر نمکی گفت: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته به رغم همه فشار تحریم‌های ظالمانه توانست با حدود۶۰۰میلیون یورو بیش از ۲۰درصد صرفه ارزی در سال ۹۷، سال گذشته را با افتخار به پایان برساند.
وی افزود: گرفتاری‌های مختلفی از جمله وقوع سیلاب‌ها در آغاز سال ۹۸ تا کووید ۱۹ در پایان همان سال داشتیم که پیش بینی می‌شد ۴۰ تا ۵۰درصد ارزبری را در ارز دارویی داشته باشیم، اما با حمایت وزارت بهداشت و همت تولیدکنندگان داخلی توانستیم با حداقل ۲۰درصد کاهش ارزبری و افزایش ۳۰درصدی تولید داروی داخلی، سال ۹۸را پشت سربگذاریم به نحوی که حتی یک بیمار برای تهیه داروی اساسی سرگردان داروخانه‌ها نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)