معاون استاندار: قیمت‌گذاری کالاهای اساسی در کرمان کارشناسی می‌شود


معاون استاندار: قیمت‌گذاری کالاهای اساسی در کرمان کارشناسی می‌شود

کرمان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: قیمت‌گذاری به خصوص در حوزه کالاهای اساسی این استان بر اساس یک کار کارشناسی و به نحوی اجرا می‌شود که مردم شکایتی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی روز سه شنبه در نشست تنظیم بازار استان کرمان افزود: بر اساس مصوبه سران قوا، تنها مرجع تخصصی تعیین قیمت کالا و خدمات در کشور سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است لذا این سازمان ظرف مدت یک هفته، قیمت های کارشناسی تمام کالاها را به ستاد تنظیم بازار اعلام کند.

وی ادامه داد: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تمام کالاها که روی زندگی مردم اثر دارد را قیمت گذاری کند و با اعلام آن به تنظیم بازار، در نشست آینده این ستاد مطرح و بر اساس مصوبه و کار کارشناسی به آن برسیم و به عنوان ملاک عمل قیمت ها را در استان کرمان کنترل کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان ادامه داد: متاسفانه اکنون قیمت گذاری در بازار متنوع و سلیقه ای است لذا باید پس از انجام کاری کارشناسی با واحدهای متخلف برخورد قانونی شود و تمام اعضای ستاد به اجرای صحیح آن کمک دهند.

وی با طرح این پرسش که قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار مطرح و قیمت گذاری شد اما آیا توانستیم در بازار آن را کنترل کنیم؟ افزود: مرجع متولی با استعلام از مراجع قانونی وظیفه قیمت گذاری شن و ماسه را مشخص کنند.

آیت اللهی موسوی بیان داشت: مقرر شد دبیرخانه سازمان صنعت، معدن و تجارت خلا و اختلافات قانونی در خصوص مرجع تصمیم گیر برای قیمت گذاری معادن شن و ماسه را از مراجع تهران استعلام کند.

وی اضافه کرد: مصوبات ستاد تنظیم بازار تا هفته آینده ملاک عمل و با قیمت مصوب فروش انجام شود و در صورت تغییر قیمت در نشست هفته آینده این ستاد مابه تفاوت تعیین می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق