نبود پایگاه قهرمانی، مهمترین دغدغه کبدی‌کاران خوزستان است


نبود پایگاه قهرمانی، مهمترین دغدغه کبدی‌کاران خوزستان است

اهواز – ایرنا – رییس هیات کبدی خوزستان گفت: مهمترین دغدغه ورزش کبدی در استان نبود یک پایگاه قهرمانی است که امیدواریم با حمایت اداره کل ورزش و جوانان این اقدام صورت گیرد.

کمال سعدی آل کثیر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمینی به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع در مجموعه ورزشی بابک معتمد اهواز در نظر گرفته شده که اداره کل ورزش و جوانان با واگذاری آن موافقت کرده، ولی باید اعتبار لازم برای این طرح از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لحاظ شود.

وی عنوان کرد:اگر مکان مناسبی در اختیار داشته باشیم می توانیم در بخش استعدادیابی و پرورش بازیکنان مستعد اقدامات موثری انجام دهیم ودر آینده شاهد حضور بازیکنان استان در تیم ملی باشیم.

تلاش برای گرفتن میزبانی اردوی تیم ملی کبدی ساحلی در استان

سعدی آل کثیر میزبانی اردوی تیم ملی و برگزاری مسابقات کشوری در استان را مهمترین برنامه هیات در سال جاری عنوان کرد و گفت: افزود: هر چند فعالیت رشته کبدی به دلیل شیوع کرونا تعطیل است اما ما فرصت را غنیمت شمرده و درخواست میزبانی اردوی تیم ملی ساحلی نوجوانان و جوانان را در ۲ بخش آقایان و بانوان دادیم که امیدواریم با آن موافقت شود.

رییس هیات کبدی خوزستان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تمرینات خانگی را در دستور کار قرار دادیم تا شرایط جسمانی ورزشکاران حفظ شود گفت: اگر جذابیت ‌های این رشته ورزشی به مردم استان شناسانده شود، چه بسا این علاقه ‌مندی در بین نسل نوجوان و جوان ما ایجاد شود تا در این رشته ورزشی فعالیت کنند و حتی ارگان‌های استان در آن سرمایه ‌گذاری انجام دهند.

وی به افتتاح زمین ساحلی کبدی رامهرمز اشاره کرد و گفت: در این منطقه استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که در صورت حمایت از آنها، می‌توان شاهد شکوفایی این بخش از کبدی در استان بود.

تجهیز هیات کبدی شهرستانها

سعدی‌آل‌کثیر بیان کرد: اعتبار مناسبی برای خرید تجهیزات و توسعه ورزش کبدی به هیات استان تخصیص داده شده است که بنا داریم برای جذب نوجوانان و جوانان به این رشته، برای تمامی هیات های شهرستانی تاتامی خریداری کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیمی از خوزستان در رقابت های لیگ برتر کشور حاضر می شود گفت: امسال با تیم منتخب جوانان استان در رقابت های لیگ دسته یک کشور شرکت می کنیم تا بازیکنانمان کسب تجربه کنند. با توجه به برنامه‌ریزی ها بی‌شک تا چند سال آینده شاهد یک تیم کبدی قدرتمند در رده سنی بزرگسال خواهیم بود.

رییس هیات کبدی خوزستان با بیان اینکه بانوان استان اکنون در مسیر رشد قرار گرفته و در آینده نزدیک جایگاه بهتری درکشور به دست می آورند افزود: در استان بانوان بسیاری هستند که علاقه‌مند به کبدی بوده و به خوبی این رشته را دنبال می‌کنند که در صورت حمایت بیشتر می توانند در رویدادهای کشوری افتخارآفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه در اردوهای تیم ملی پایه شاهد حضور بازیکنان استان هستیم گفت: در این راستا قصد داریم میزبان مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان و جوانان در بخش بانوان باشیم که فکر می کنم با این موضوع موافقت شود.

به گزارش ایرنا کبدی در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی مختلف نامیده می شود، این بازی در خوزستان زو یا اچ دی، خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می شود.کبدی یک بازی بیرون سالنی و سالنی پرتحرک و کم خرج است که ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا