طرز تهیه سالاد میوه جذاب و خوشمزه


سالاد میوه از آن دست گزینه‌هایی است که می‌تواند مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی شما را جذاب کرد. حاضران را تشویق به خوردن میوه کند و کودکانی که از خوردن میوه فراری هستند را شکار کند. مواد لازم: آب آناناس: یک لیترآب لیموی تازه: یک فنجانشکر: سه قاشق غذاخوریپوست لیمو یا نارنج رنده شده: یک قاشق غذاخوریعصاره وانیل: یک قاشق غذاخوریمیوه هلو یا شلیل...

طرز تهیه سالاد میوه جذاب و خوشمزه

سالاد میوه از آن دست گزینه‌هایی است که می‌تواند مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی شما را جذاب کرد. حاضران را تشویق به خوردن میوه کند و کودکانی که از خوردن میوه فراری هستند را شکار کند.

مواد لازم:

آب آناناس: یک لیتر
آب لیموی تازه: یک فنجان
شکر: سه قاشق غذاخوری
پوست لیمو یا نارنج رنده شده: یک قاشق غذاخوری
عصاره وانیل: یک قاشق غذاخوری
میوه هلو یا شلیل شبرنگ: ۳ عدد
توت فرنگی: ۸ عدد
سیب: ۳ عدد
هندوانه: یک چهارم یک هندوانه متوسط
موز: سه عدد
گیلاس: ۳۰۰ گرم
دانه انگور: دو فنجان
آناناس تازه: دو فنجان

توضیح ضروری:

سالاد میوه بیش از هر چیزی بستگی به نوع ذائقه شما و وجود مواد اولیه دارد. شما می‌توانید بخش زیادی از میوه‌های فصل را در سالاد میوه باهم دیگر ترکیب کنید. میوه‌هایی مانند کیوی، پرتقال، تشمک و....

اما به دو نکته توجه کنید، نخست ترکیب رنگ میوه‌ها تا ظاهر مناسبی به سالاد شما ببخشد و دوم هم طبع سردی و گرمی میوه‌ها. به طوریکه سعی کنید سردی و گرمی میوه‌ها با یکدیگر خنثی کنید. همچنین استفاده از آب آناناس و آلوورا هم به ترکیب سالاد کمک می‌کند و هم خنثی کننده سردی میوه‌هاست.

طرز تهیه:

۱. در قدم اول میوه‌ها را به قطعه‌های ریز و هم شکل خرد کنید. همزمان توجه داشته باشید، میوه‌ها را به شکلی قطعه قطعه کنید که در سالاد شما له نشوند و نمای ظاهری خوبی داشته باشند.

۲. میوه‌های خرد شده را کنار بگذارید و در ظرفی بزرگتر یک لیتر آب آناناس را خالی کنید.

۳. در این مرحله پوست لیمو یا نارج رنده شده، به همراه آب لیموی تازه و عصاره وانیل را اضافه کنید و کمی آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

۴. تکه‌های میوه را اضافه کنید و اجازه دهید سالاد شما یک تا دو ساعت در یخچال بماند و بهتر است روی ظرف را بپوشانید.

۵. سالاد را می‌توانید در کاسه‌های یک نفره با سلیقه خاص خود تزئین کنید و سرو کنید.

نکات کلیدی:

۱. سعی کنید از چند میوه هم رنگ استفاده نکنید و حتما به ترکیب رنگ میوه‌های خود توجه کنید.

۲. در برخی از دستورها، از خامه نیز به عنوان یک چاشنی در سالاد میوه استفاده می‌شود. با توجه به چربی بالای خامه، بهتر است از آب میوه‌های طبیعی به عنوان چاشنی استفاده کنید.

۳. آب آلوورا به دلیل بی رنگ بودن، ترکیب خوبی می‌تواند به سالاد میوه شما به عنوان چاشنی بدهد.

۴. در برخی از دستورها، به استفاده از سبزیجاتی مانند نعنا، جعفری و گشنیز هم تاکید شده، اما با توجه به ذائقه خود می‌توانیم از این سبزی‌ها استفاده کنید.

۵. سعی کنید میوه‌ها همگی پوست کنده و هسته گرفته شده باشد. به طوریکه در هنگام سرو، بتوان بدون هیچ دردسری سالاد را میل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر