معاونت اجتماعی پلیس نقش چشمگیری در کاهش آسیب‌ها دارد


معاونت اجتماعی پلیس نقش چشمگیری در کاهش آسیب‌ها دارد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: معاونت اجتماعی پلیس نقش چشمگیری در کاهش آسیب‌ها و بسیاری از معضلات جامعه دارد و باید نقش آن در تصمیم‌گیری‌ها پررنگ‌تر شود.

«فریبرز نجفی‌مهر» روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه اظهار داشت: تاسیس این معاونت اقدامی بجا و بسیار مناسب از سوی مسئوولان ناجا بود و در طول سال های اخیر نیز نقش آن در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی به خوبی نشان داده شده است.

وی با بیان اینکه امروز همه دنیا بر این موضوع اتفاق نظر دارند که پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: معاونت اجتماعی پلیس در سال های اخیر توانسته اقدامات فرهنگ سازانه مناسبی را برای پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم انجام دهد.

نجفی‌مهر تصریح کرد: حضور کارشناسان معاونت اجتماعی در دانشگاه ها و مدارس به منظور آگاه سازی جوانان و نوجوانان از خطراتی که در کمین آنهاست و ارائه راهکار و پیشنهاد برای جلوگیری از وقوع جرائم از جمله اقداماتی است که توسط معاونت اجتماعی صورت گرفته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه یادآوری کرد: بخش مهم دیگر کار معاونت اجتماعی پلیس اطلاع رسانی اخبار و اقدامات انجام شده، مبارزه با مجرمان و همچنین روشنگری و تنویر افکار عمومی است که توسط مرکز اطلاع رسانی انجام می شود.

وی گفت: دشمنان کشور با حربه های مختلف تلاش می کنند که با بزرگ نمایی و حتی دروغ پردازی به شایعات و حاشیه ها دامن بزنند تا وجهه پلیس را تخریب کنند اما معاونت اجتماعی مانند سدی استوار در مقابل آنها ایستاده و نقشه دشمنان را نقش بر آب می کند.

نجفی مهر همچنین راه اندازی مرکز مشاوره در دل معاونت اجتماعی و کلانتری ها را اقدام مناسب دیگری برشمرد و گفت: حضور کارشناسان خبره در مراکز مشاوره تحت نظر معاونت اجتماعی بخش اعظمی از مشکلات شهروندان را رفع و پرونده های ورودی به محاکم قضائی را کاهش داده است.

این مقام مسئول در ادامه با قدردانی از تلاش ها و زحمات سرهنگ آمویی معاون و دیگر کارکنان معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه، اقدامات و تلاش های آنان را قابل تقدیر دانست و گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری حتما از تجربیات و مشاوره های این مجموعه استفاده خواهد کرد.

وی در پایان گفت: تعامل معاونت اجتماعی پلیس و دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه می تواند گام بلندی در راستای پیشگیری از وقوع بسیاری جرائم و کاهش معضلات موجود باشد.

در این دیدار همچنین سرهنگ "محمدرضا آمویی" گزارشی از اقدامات انجام شده معاونت اجتماعی را طی سال جاری و برنامه های در دست اقدام را تشریح کرد.

نجفی مهر همچنین از ادارات معاونت اجتماعی شامل برآورد اجتماعی، آموزش و مشارکت عمومی، اطلاع رسانی و افکار عمومی، مستندات و امور هنری و مشاوره و مددکاری بازدید و در جریان روند برنامه ها و اقدامات آنها قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا