پیاده راه سبزه میدان از رؤیا تا واقعیت/ خطر بیخ گوش رهگذران


پیاده راه سبزه میدان از رؤیا تا واقعیت/ خطر بیخ گوش رهگذران

زنجان-پیاده راه سبزه میدان شهر زنجان که قرار بود به محلی برای آرامش و تردد مردم شهر زنجان تبدیل شود به محلی برای جولان و مسابقه موتورسوران و دوچرخه سواران تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: پیاده راه سبزه میدان شهر زنجان قرار بود به محلی برای آرامش و تردد مردم شهر زنجان تبدیل شود اما امروزه محلی برای جولان و مسابقه سرعت موتور سوران و دوچرخه سواران شده و خودروهای شخصی بدون محدودیت در این مسیر تردد می‌کنند.

دوچرخه سواران و موتوسواران بدون توجه به وضعیت شلوغی پیاده راه سبزه میدان و همچنین خودروهای شخصی با سرعت بالا در مسیر پیاده راه تردد می کنند بدون اینکه کسی مانع آنها شود.

پیاده راه سبزه میدان از همان نخستین روز محلی برای ایجاد چالش و بی نظمی در شهر زنجان و نشان دهنده ضعف در سیستم مدیریت شهری زنجان بوده است سیستمی که اختلاس و ارتشاء را می توان نماد آن دانست، کسانی که تشنه خدمت بودند کاری کردند که تاریخ مدیریت شهری زنجان به خود ندیده است.

پیاده راه سبزه میدان از رؤیا تا واقعیت/ خطر بیخ گوش رهگذران

برخی ا ز شهرداران زنجانی که توسعه عمران شهری را تنها مختص مناطق مرفه نشین شهر و مناطقی می دانند که مدیران استانی و شهری در آن مناطق زندگی می‌کنند و اعتقادی به رسیدگی به چالش‌ها و مشکلات عمران شهری ندارند در حالی نظاره‌گر رکود در زمینه توسعه عمران شهری زنجان هستند که حتی توان کنترل وضعیت به هم ریخته پیاده راه سبزه‌میدان شهر زنجان را هم ندارند.

نبود نظارت صحیح و عملیاتی در پیاده راه سبزه‌میدان باعث تغییر ماهیت پیاده راه سبزه میدان به خیابان سبزه میدان شده است و این روند در سکوت و بی تفاوتی مدیریت شهری زنجان خود را به عینه نشان می هند.

پیاده راه سبزه میدان از فضایی برای تعاملات اجتماعی تا مسیر مسابقه موتوسواران

مدیریت شهری زنجان دوران کرونا را دوران خوبی برای کم کاری و فرار از واقعیت‌های عمران شهری می ببیند پیاده راه سبزه میدان را به حال خود رها کرده است تا این تکه هم به تکه‌های پازل کم کاری مدیریت شهری زنجان اضافه شود.

شهردار سابق زنجان معتقد بود پیاده‌راه سبزه‌میدان، فضایی برای تعاملات اجتماعی است.

به گفته مسیح الله معصومی پیاده‌راه سبزه‌میدان فضایی است برای تعاملات اجتماعی و از ابتدا که این فضا در اختیار سازمان فرهنگی شهرداری زنجان قرار گرفته است، سعی کرده‌ایم از ماشین‌محوری به سوی انسان‌محوری حرکت کرده و نیاز افراد به تعامل در اجتماع در این محور خود را نشان دهد.

در این خصوص یک شهروند زنجانی با انتقاد از وضعیت موجود حاکم در مدیریت شهری زنجان و ناتوانی در ساماندهی به وضعیت سبزه میدان، می‌گوید: متأسفانه شهرداری زنجان هیچ گونه نظارت و کنترلی در پیاده راه سبزه میدان ندارد و این محدوده به محل جولان موتورسواران و دوچرخه سوار تبدیل شده است.

پیاده راه سبزه میدان از رؤیا تا واقعیت/ خطر بیخ گوش رهگذران

احمدی ادامه می‌دهد: با وجود اینکه قرار بود تردد در محدوده پیاده راه تنها برای خودروها در ساعات خاص از روز و برای حمل بار کسبه بازار زنجان باشد ولی در حال حاضر این امر برای اکثر خودروها و موتورسواران انجام می‌شود.

وی می‌افزاید: نبود نظارت و همچنین بی توجهی مدیریت شهری در سطح شهر زنجان به عینه خود را نشان می‌دهد به گونه‌ای که این روند در نقاطی همانند پیاده راه سبزه میدان کاملاً محسوس است.

یک شهروند دیگر زنجانی نیز با بیان اینکه طی چند ماه اخیر حجم تردد خودروها و موتورسوران و بخصوص دوچرخه سواران در پیاده راه سبزه میدان افزایش یافته است، می‌گوید: متأسفانه سرعت زیاد دوچرخه سوران و موتور سوران باعث ایجاد مصدومیت برای شهروندان شده است.

رستگار با تاکید بر اینکه مأموران شهرداری که در دو سمت میدان سبزه میدان مستقر هستند هیچ نوع نظارتی در زمینه ورود و خروج و نحوه تردد وسایل نقلیه در این محدوده ندارند، ادامه می دهد: این روند باعث شده که وسالط نقلیه باسرعت بالا و بدون در نظر گرفتن شهروندان در پیاده سبزه‌میدان تردد کنند و کسی در خصوص ساماندهی وضعیت موجود پاسخگو نیست.

تنها مجوزی که برای پیاده‌راه سبزه‌میدان صادر شده، جهت تخلیه و بارگیری است

فرماندار شهرستان زنجان تاکید کرد: تنها مجوزی که برای پیاده‌راه سبزه‌میدان صادر شده، جهت تخلیه و بارگیری است.

رضا عسگری با اشاره به اینکه برای تردد در پیاده‌راه سبزه‌میدان، تنها مجوزی که صادر شده، مربوط به تحلیه و بارگیری است، گفت: به همین منظور کارت‌هایی نیز صادر شده و به هیچ عنوان این اجازه به وسایل نقلیه داده نشده است که از این معبر برای سایر موارد عبور و مرور داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه وقتی موضوع پیاده‌راه مطرح می‌شود، به این معنی است که عابران پیاده باید با امنیت خاطر کامل از این محل به همراه خانواده‌های خودن تردد داشته باشند، افزود: باید با هر آنچه که می‌تواند سلامتی عابرانی که از این محل عبور می‌کنند را تهدید کند، برخورد شود.

تردد وسایط نقلیه در این معبر بی‌تردید خطراتی را برای عابران به دنبال خواهد داشت، به همین خاطر این موضوع مهم را مجموعه شهرداری زنجان باید مدیریت کند

عسگری با تاکید بر اینکه به طور حتم وقتی مکانی را با عنوان پیاده‌راه لحاظ می‌کنیم، اولویت اول با عابر پیاده خواهد بود، تصریح کرد: سلامت عابران پیاده یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در اجرای این طرح مدنظر قرار گرفته است و تردد وسایل نقلیه در این معبر بی‌تردید خطراتی را برای عابران به دنبال خواهد داشت، به همین خاطر این موضوع مهم را مجموعه شهرداری زنجان باید مدیریت کند.

فرماندار شهرستان زنجان ادامه داد: برای وسایل نقلیه محدودیت زمانی جهت تردد از این معبر در نظر گرفته شده است، به همین خاطر عابران پیاده نیز باید از زمان عبور و مرور وسایل نقلیه مطلع باشند.

ابزاری برای ممانت از تردد وسایل نقلیه در سبزه میدان نداریم

پیاده راه سبزه میدان از رؤیا تا واقعیت/ خطر بیخ گوش رهگذران

شهردار زنجان نیز اظهار کرد: با وجود اینکه این معبر با عنوان پیاده‌راه زیر بار رفته است اما ابزاری برای ممانعت از تردد وسایل نقلیه‌ای چون موتورسیکلت و دوچرخه در این مکان نداریم.

حبیب‌الله ملایی‌یگانه عنوان کرد: بی‌تردید اگر قرار باشد برخوردی در این زمینه صورت گیرد، این برخوردها باید بر اساس ضوابطی باشد.

ممانعت از تردد وسایل نقلیه در پیاده‌راه سبزه‌میدان را می‌توان با اختصاص راه‌بند برای اتومبیل‌ها اعمال کرد، این در حالی است که موضوع راه‌بند برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت و دوچرخه به پیاده‌راه سبزه‌میدان کافی نیست
وی با بیان اینکه ممانعت از تردد وسایل نقلیه در پیاده‌راه سبزه‌میدان را می‌توان با اختصاص راه‌بند برای اتومبیل‌ها اعمال کرد، افزود: این در حالی است که موضوع راه‌بند برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت و دوچرخه به پیاده‌راه سبزه‌میدان کافی نیست.

ملایی یگانه با اشاره به مکاتبه با نیروی انتظامی برای استقرار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در پیاده راه سبزه میدان، تاکید کرد: در خصوص دوچرخه و موتورسیکلت، هیچ‌گونه ضابطه‌ای برای ممانعت از ورود این وسایل به پیاده‌راه سبزه‌میدان نداریم.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: حتی برای اتومبیل‌هایی که ضرورت کمتری برای تردد در پیاده‌راه سبزه‌میدان دارند، توصیه کرده‌ایم که کارت تردد صادر نشود. از طرفی کارت تردد فقط برای تردد در این مکان بوده و هیچ‌کس حق پارک خودروی خود در این محدوده ندارد.

این روزها پیاده راه زنجان که قرار بود به محلی فرهنگی تبدیل شود و به عنوان افتخار اعضای شورای شهر پرحاشیه زنجان همواره در عملکردها، هر عضو شورای شهر و شهردار سابق تحقق آن را به نام خود مصادره می کرد امروز در چالش بین یدک کشیدن نام پیاده راه تا واقعیت های موجود در این محور درگیر است.

وضعیت موجود در پیاده راه زنجان اگر خوب و حساب شده مدیریت نشود و تداوم نابسامانی ها در ترددها رفع نشود بی شک در آینده آسیبی که از این ناحیه متوجه مجموعه شهرداری زنجان خواهد شد جبران ناپذیر است.


خبرگزاری مهر-گروه استان ها: پیاده راه سبزه میدان شهر زنجان قرار بود به محلی برای آرامش و تردد مردم شهر زنجان تبدیل شود اما امروزه محلی برای جولان و مسابقه سرعت موتور سوران و دوچرخه سواران شده و خودروهای شخصی بدون محدودیت در این مسیر تردد می‌کنند.

دوچرخه سواران و موتوسواران بدون توجه به وضعیت شلوغی پیاده راه سبزه میدان و همچنین خودروهای شخصی با سرعت بالا در مسیر پیاده راه تردد می کنند بدون اینکه کسی مانع آنها شود.

پیاده راه سبزه میدان از همان نخستین روز محلی برای ایجاد چالش و بی نظمی در شهر زنجان و نشان دهنده ضعف در سیستم مدیریت شهری زنجان بوده است سیستمی که اختلاس و ارتشاء را می توان نماد آن دانست، کسانی که تشنه خدمت بودند کاری کردند که تاریخ مدیریت شهری زنجان به خود ندیده است.

پیاده راه سبزه میدان از رؤیا تا واقعیت/ خطر بیخ گوش رهگذران

برخی ا ز شهرداران زنجانی که توسعه عمران شهری را تنها مختص مناطق مرفه نشین شهر و مناطقی می دانند که مدیران استانی و شهری در آن مناطق زندگی می‌کنند و اعتقادی به رسیدگی به چالش‌ها و مشکلات عمران شهری ندارند در حالی نظاره‌گر رکود در زمینه توسعه عمران شهری زنجان هستند که حتی توان کنترل وضعیت به هم ریخته پیاده راه سبزه‌میدان شهر زنجان را هم ندارند.

نبود نظارت صحیح و عملیاتی در پیاده راه سبزه‌میدان باعث تغییر ماهیت پیاده راه سبزه میدان به خیابان سبزه میدان شده است و این روند در سکوت و بی تفاوتی مدیریت شهری زنجان خود را به عینه نشان می هند.

پیاده راه سبزه میدان از فضایی برای تعاملات اجتماعی تا مسیر مسابقه موتوسواران

مدیریت شهری زنجان دوران کرونا را دوران خوبی برای کم کاری و فرار از واقعیت‌های عمران شهری می ببیند پیاده راه سبزه میدان را به حال خود رها کرده است تا این تکه هم به تکه‌های پازل کم کاری مدیریت شهری زنجان اضافه شود.

شهردار سابق زنجان معتقد بود پیاده‌راه سبزه‌میدان، فضایی برای تعاملات اجتماعی است.

به گفته مسیح الله معصومی پیاده‌راه سبزه‌میدان فضایی است برای تعاملات اجتماعی و از ابتدا که این فضا در اختیار سازمان فرهنگی شهرداری زنجان قرار گرفته است، سعی کرده‌ایم از ماشین‌محوری به سوی انسان‌محوری حرکت کرده و نیاز افراد به تعامل در اجتماع در این محور خود را نشان دهد.

در این خصوص یک شهروند زنجانی با انتقاد از وضعیت موجود حاکم در مدیریت شهری زنجان و ناتوانی در ساماندهی به وضعیت سبزه میدان، می‌گوید: متأسفانه شهرداری زنجان هیچ گونه نظارت و کنترلی در پیاده راه سبزه میدان ندارد و این محدوده به محل جولان موتورسواران و دوچرخه سوار تبدیل شده است.

پیاده راه سبزه میدان از رؤیا تا واقعیت/ خطر بیخ گوش رهگذران

احمدی ادامه می‌دهد: با وجود اینکه قرار بود تردد در محدوده پیاده راه تنها برای خودروها در ساعات خاص از روز و برای حمل بار کسبه بازار زنجان باشد ولی در حال حاضر این امر برای اکثر خودروها و موتورسواران انجام می‌شود.

وی می‌افزاید: نبود نظارت و همچنین بی توجهی مدیریت شهری در سطح شهر زنجان به عینه خود را نشان می‌دهد به گونه‌ای که این روند در نقاطی همانند پیاده راه سبزه میدان کاملاً محسوس است.

یک شهروند دیگر زنجانی نیز با بیان اینکه طی چند ماه اخیر حجم تردد خودروها و موتورسوران و بخصوص دوچرخه سواران در پیاده راه سبزه میدان افزایش یافته است، می‌گوید: متأسفانه سرعت زیاد دوچرخه سوران و موتور سوران باعث ایجاد مصدومیت برای شهروندان شده است.

رستگار با تاکید بر اینکه مأموران شهرداری که در دو سمت میدان سبزه میدان مستقر هستند هیچ نوع نظارتی در زمینه ورود و خروج و نحوه تردد وسایل نقلیه در این محدوده ندارند، ادامه می دهد: این روند باعث شده که وسالط نقلیه باسرعت بالا و بدون در نظر گرفتن شهروندان در پیاده سبزه‌میدان تردد کنند و کسی در خصوص ساماندهی وضعیت موجود پاسخگو نیست.

تنها مجوزی که برای پیاده‌راه سبزه‌میدان صادر شده، جهت تخلیه و بارگیری است

فرماندار شهرستان زنجان تاکید کرد: تنها مجوزی که برای پیاده‌راه سبزه‌میدان صادر شده، جهت تخلیه و بارگیری است.

رضا عسگری با اشاره به اینکه برای تردد در پیاده‌راه سبزه‌میدان، تنها مجوزی که صادر شده، مربوط به تحلیه و بارگیری است، گفت: به همین منظور کارت‌هایی نیز صادر شده و به هیچ عنوان این اجازه به وسایل نقلیه داده نشده است که از این معبر برای سایر موارد عبور و مرور داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه وقتی موضوع پیاده‌راه مطرح می‌شود، به این معنی است که عابران پیاده باید با امنیت خاطر کامل از این محل به همراه خانواده‌های خودن تردد داشته باشند، افزود: باید با هر آنچه که می‌تواند سلامتی عابرانی که از این محل عبور می‌کنند را تهدید کند، برخورد شود.

تردد وسایط نقلیه در این معبر بی‌تردید خطراتی را برای عابران به دنبال خواهد داشت، به همین خاطر این موضوع مهم را مجموعه شهرداری زنجان باید مدیریت کند

عسگری با تاکید بر اینکه به طور حتم وقتی مکانی را با عنوان پیاده‌راه لحاظ می‌کنیم، اولویت اول با عابر پیاده خواهد بود، تصریح کرد: سلامت عابران پیاده یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در اجرای این طرح مدنظر قرار گرفته است و تردد وسایل نقلیه در این معبر بی‌تردید خطراتی را برای عابران به دنبال خواهد داشت، به همین خاطر این موضوع مهم را مجموعه شهرداری زنجان باید مدیریت کند.

فرماندار شهرستان زنجان ادامه داد: برای وسایل نقلیه محدودیت زمانی جهت تردد از این معبر در نظر گرفته شده است، به همین خاطر عابران پیاده نیز باید از زمان عبور و مرور وسایل نقلیه مطلع باشند.

ابزاری برای ممانت از تردد وسایل نقلیه در سبزه میدان نداریم

پیاده راه سبزه میدان از رؤیا تا واقعیت/ خطر بیخ گوش رهگذران

شهردار زنجان نیز اظهار کرد: با وجود اینکه این معبر با عنوان پیاده‌راه زیر بار رفته است اما ابزاری برای ممانعت از تردد وسایل نقلیه‌ای چون موتورسیکلت و دوچرخه در این مکان نداریم.

حبیب‌الله ملایی‌یگانه عنوان کرد: بی‌تردید اگر قرار باشد برخوردی در این زمینه صورت گیرد، این برخوردها باید بر اساس ضوابطی باشد.

ممانعت از تردد وسایل نقلیه در پیاده‌راه سبزه‌میدان را می‌توان با اختصاص راه‌بند برای اتومبیل‌ها اعمال کرد، این در حالی است که موضوع راه‌بند برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت و دوچرخه به پیاده‌راه سبزه‌میدان کافی نیست
وی با بیان اینکه ممانعت از تردد وسایل نقلیه در پیاده‌راه سبزه‌میدان را می‌توان با اختصاص راه‌بند برای اتومبیل‌ها اعمال کرد، افزود: این در حالی است که موضوع راه‌بند برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت و دوچرخه به پیاده‌راه سبزه‌میدان کافی نیست.

ملایی یگانه با اشاره به مکاتبه با نیروی انتظامی برای استقرار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در پیاده راه سبزه میدان، تاکید کرد: در خصوص دوچرخه و موتورسیکلت، هیچ‌گونه ضابطه‌ای برای ممانعت از ورود این وسایل به پیاده‌راه سبزه‌میدان نداریم.

شهردار زنجان خاطرنشان کرد: حتی برای اتومبیل‌هایی که ضرورت کمتری برای تردد در پیاده‌راه سبزه‌میدان دارند، توصیه کرده‌ایم که کارت تردد صادر نشود. از طرفی کارت تردد فقط برای تردد در این مکان بوده و هیچ‌کس حق پارک خودروی خود در این محدوده ندارد.

این روزها پیاده راه زنجان که قرار بود به محلی فرهنگی تبدیل شود و به عنوان افتخار اعضای شورای شهر پرحاشیه زنجان همواره در عملکردها، هر عضو شورای شهر و شهردار سابق تحقق آن را به نام خود مصادره می کرد امروز در چالش بین یدک کشیدن نام پیاده راه تا واقعیت های موجود در این محور درگیر است.

وضعیت موجود در پیاده راه زنجان اگر خوب و حساب شده مدیریت نشود و تداوم نابسامانی ها در ترددها رفع نشود بی شک در آینده آسیبی که از این ناحیه متوجه مجموعه شهرداری زنجان خواهد شد جبران ناپذیر است.

کد خبر 4959729

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا