تحول ساختاری اقتصاد گلستان با بهره‌گیری از صنعت گردشگری


تحول ساختاری اقتصاد گلستان با بهره‌گیری از صنعت گردشگری

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان گفت: بهره‌گیری مناسب از ظرفیت صنعت گردشگری استان گلستان با دارا بودن بیش از 1000 اثر تاریخی، طبیعی، فرهنگی، تمدنی و اجتماعی، می‌تواند اقتصاد و صنعت استان را به‌طور ساختاری متحول سازد.

ذوالفقار امیرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گردشگری به‌عنوان یک صنعت نوپا و نوظهور که دارای خصوصیات و مؤلفه‌های بسیار مهم و منحصربه‌فردی است، می‌تواند نقش تأثیرگذاری در فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی داشته باشد.

وی افزود: گردشگری یکی از مؤلفه‌های قابل‌توجه در کشورهای در حال توسعه، توسعه‌یافته و صنعتی است.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان بیان کرد: گردشگری به‌عنوان یکی از عوامل توسعه کشورمان، نقش بسیار مهمی در راستای تحقق شعار "جهش تولید" که مقام معظم رهبری آن را با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالای کشور مشخص کرده است.

امیرشاهی با تأکید بر اینکه با بهره‌گیری از صنعت گردشگری، جهش مناسبی را در بحث اشتغال پایدار خواهیم داشت، گفت: استان گلستان با دارا بودن تنوع جغرافیایی، طبیعت بسیار زیبا، آب‌وهوای لطیف، محیطی سرسبز و چشم‌انداز مناظر انحصاری در کشور، تنوع اقوام، نژادها و مذاهب، وجود صنایع‌دستی مختلف و غیره مأمنی مناسب برای گردشگران داخلی و حتی خارجی است.

تحول ساختاری اقتصاد گلستان با بهره‌گیری از صنعت گردشگری

وی با اشاره به وجود جاذبه‌های مختلف طبیعی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در استان گلستان، تصریح کرد: استان گلستان مهد علم و اندیشه و تاریخ کهن کشور است.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان با تأکید بر نقش صنعت گردشگری در تحول ساختاری بخش اقتصادی و صنعتی استان، اظهار کرد: لازم است سازمان‌ها و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری و صنعت توریستی، موانع پیش روی صنعت گردشگری را از میان بردارند و راه را برای توسعه این صنعت هموار سازند.

امیرشاهی گفت: در صورت تحقق توسعه صنعت گردشگری، تعداد بیکاران به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش و میزان رفاه اجتماعی و سطح معیشت مردم این سرزمین افزایش خواهد یافت و منویات مقام معظم رهبری در هدف قرار دادن جهش تولید، در این بخش تحقق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!