خیز اصلاح طلبان برای انحلال شورای عالی


خیز اصلاح طلبان برای انحلال شورای عالی

جدی‌ترین اثر استعفای عارف در جبهه اصلاح طلبی در واقع برداشتن اولین گام برای انحلال شورای عالی سیاست گذاری است.

گروه سیاسی سایت فردا: استعفای محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با واکنش‌های بسیاری همراه بود اما این طور که به نظر می‌رسد جدی‌ترین اثر این استعفا انحلال شورای عالی است. زمزمه این اقدام در روزهای اخیر از سوی چهره‌های سیاسی این جریان به کرات شنیده شده است. مثلا هادی غفاری در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان می‌گوید: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به خاطر اختلاف‌ها در حال انحلال بود و عارف با استعفای چند ماه قبل خود را به این انحلال پیشدستی کرد.
وی با تاکید براینکه شورای اصلاح‌طلبان خود به خود کمرنگ می‌شد و چنانچه آقای عارف استعفا می‌داد یا خیر، این اتفاق می‌افتاد، گفت: «آنها چون فارغ از احزاب می‌خواستند عمل کنند مشخص بود به این سرنوشت دچار می‌شوند اما آقای عارف پیش‌دستی کرد درحالی که این جریان درحال منحل‌شدن بود».
شاهد دیگر آنکه غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: «تعریف اصلاح‌طلبان روی هوا است؛ یکی می‌گوید می‌خواهیم از ریشه بزنیم و دیگری می‌گوید می‌خواهیم اصلاح کنیم و معلوم نیست اصلاح طلبان چه کسانی هستند و می‌خواهند چه کنند. شورای عالی سیاستگذاری برای فعالیت در انتخابات ایجاد شد، اما وسط انتخابات گفتند در انتخابات شرکت نمی‌کنند.»
او با بیان اینکه الان معلوم نیست که کی به کی است، گفت: «باید معلوم شود چه کسانی با چه هدف مشترکی می‌خواهند شورا ایجاد کنند. یک شورا در شرایطی ایجاد می‌شود که افرادی براساس اهداف مشترک دور هم جمع شوند. اگر نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، ایجاد شورا هم معنایی ندارد.»
اصلاح طلبان دیگری هم تا کنون از این احتمال سخن گفته بودند مثلا عبدالله ناصری چندی قبل در گفت‌وگوی با نامه نیوز تاکید کرد که شورای عالی سیاست گذاری با ترکیب فعلی نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان