پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی نقش مهمی در توسعه ترانزیت در کشور دارند


پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی نقش مهمی در توسعه ترانزیت در کشور دارند

تبریز - ایرنا - نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در تبادل کالا و مسافر و توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در حوزه کشورهای شمال‌غرب کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، روز سه شنبه در بازدید از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز افزود: این پایانه ها علاوه بر تسهیل روند تردد مسافر و حمل و نقل کالا نقش اساسی در رونق اقتصادی استان آذربایجان شرقی بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: شیوع کرونا در کشور و کشورهای همسایه و اعمال ممنوعیت و محدودیت در رفت و آمدهای مرزی موجب کاهش تردد مسافران و حمل و نقل کالا از پایانه های کشور شد و پایانه های مرزی جلفا و نوردوز نیز از این آسیب در امان نماند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، ادامه داد: با رفع ممنوعیت و محدودیت تردد و حمل و نقل کالا، این پایانه ها در کنار انجام فعالیت های روزمره خود باید بدنبال توسعه حمل و نقل بین المللی باشند.

در این بازدید، مدیران پایانه های مرزی جلفا و نوردوز نیز گزارشی از اقدامات انجام شده طی سال گذشته و ۳ ماه نخست امسال، تلاش برای فعال نگهداشتن این پایانه های مرزی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دوران شیوع ویروس کرونا ارایه کردند.

به گزارش ایرنا، از پایانه مرزی جلفا به عنوان مرز مشترک ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و نوردوز به عنوان مرز مشترک ایران و ارمنستان در سال ۱۳۹۸ یک میلیون و ۳۲۸ هزار مسافر و ۱۳۷ هزار و ۸۰۰ کامیون تردد کرده اند.

بنا بر همین گزارش در ۳ ماه اول سالجاری نیز ۲۷ هزار دستگاه وسائط نقلیه سنگین باری از این ۲ پایانه مرزی تردد کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج