دهه کرامت؛ فرصت طلایی گفتمان‌سازی برای جهش تولیدت/ خدمت کریمانه مسجدی‌ها به تاسی از امام رئوف(ع)


دهه کرامت؛ فرصت  طلایی گفتمان‌سازی برای جهش تولیدت/ خدمت کریمانه مسجدی‌ها به تاسی از امام رئوف(ع)

حجت‌الاسلام اسماعیل پور گفت: مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا در عمل شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت (ع)» را اجرایی کردند و با دستگیری از خانواده‌های نیازمند، کرامت مردم ایران زیر سایه رافت امام رضا(ع) را بار دیگر به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام «مرتضی اسماعیل پور» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری با توجه به مشکلات اقتصادی کشور چند سال پی در پی موضوع اقتصادی را به عنوان نام سال انتخاب کردند، اظهار کرد: الحمدالله گام های خوبی برای رفع مشکلاتی اقتصادی کشور به ویژه در زمینه رونق تولید برداشته شده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با مشاهده این اتفاقات خوب، امسال را جهش تولید نامیدند.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) (واقع در تهران، خیابان ستارخان، بعد از باقرخان، نبش خیابان کوکب) افزود: دهه کرامت به عنوان یکی از مناسبت هایی که هر سال پرشورتر از گذشته گرامی داشته می شود فرصت خوب و طلایی برای گفتمان سازی جهش تولید و سایر مولفه های گفتمان اقتصاد مقاومتی است بنابراین انتخاب هشتمین روز از دهه کرامت در سال 1399 (روز دهم تیرماه) به عنوان «رفاه و امید در سایه جهش تولید» می تواند موجب همراهی بیشتر مردم و مسئولان برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در انتخاب نام سال است. به عبارت روشن تر اگر تولید در کشور رونق یابد، بیکاری کمتر می شود و به تبع آن، امید و انگیزه در میان مردم افزایش می یابد بنابراین مسجدی ها باید این حقیقت را در دهه کرامت برای مردم بازگو کنند.

وی اضافه کرد: مساجد به عنوان مراکز امیدبخشی به مردم می توانند اثرات و برکات جهش تولید و حمایت از کالای داخلی را برای مردم تبیین کنند که البته باوجود تعطیلی دو سه ماهه مساجد در پی شیوع ویروس کرونا، مسجدی ها توانسته اند از طریق فضای مجازی و هر گاه که مساجد باز بود به صورت فیزیکی و تبلیغات محیطی، مروج گفتمان اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی باشند.

اسماعیل پور با بیان اینکه همانطور که در عنوان روز هفتم دهه کرامت امسال بر اهمیت نقش تشکل های مردمی تاکید شده است باید از ظرفیت گروه های خودجوش برای عمل به آرمان های امام خمینی (ره) و شهدا استفاده کرد، گفت: دهه کرامت نمونه ای خوب از موفقیت کشور در استفاده از ظرفیت مردم به ویژه جوانان است که انشاءالله مسئولان نیز با عنایت به توجه ویژه مقام معظم رهبری از ظرفیت نسل جوان برای رفع مشکلات اقتصادی و رونق و جهش تولید استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در دوره شیوع ویروس کرونا در زمینه خدمت رسانی به نیازمندان تعطیل نبود، تاکید کرد: 100 بسته ارزاق و بهداشتی در دهه کرامت و همسو با رزمایش مواسات و همدلی و شعار این دهه در سال جاری از سوی این مسجد میان نیازمندان توزیع می شود.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) خاطرنشان کرد: مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا در عمل شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت (ع)» را اجرایی کردند و با دستگیری از خانواده های نیازمند، کرامت مردم ایران زیر سایه رافت حضرت امام رضا (ع) را بار دیگر به نمایش گذاشتند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم