برش استانی سند تحول؛ مبنای تخصیص اعتبارات در سال‌جاری


برش استانی سند تحول؛ مبنای تخصیص اعتبارات در سال‌جاری

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال مبنای تخصیص اعتبارات به استان‌ها نیز بر اساس برنامه‌های برش استانی سند تحول است.

بیت‌الله احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش و پرورش زنجان جزو اولین استان‌ها در سطح کشور است که نسبت به تدوین برش استانی و منطقه‌ای سند تحول بنیادین اقدام کرده است.

این مسئول ادامه داد: گستره فعالیت در آموزش و پرورش بسیار زیاد است و این امر ایجاب می‌کند که حتما دارای برنامه‌ریزی دقیق برای پیشبرد هرچه بهتر فعالیت‌ و طرح‌ها باشد که تدوین برنامه‌های استانی مستند به سند تحول، این امر مهم منسجم‌تر محقق می‌شود.

وی افزود: باید در تدوین برنامه‌ها دارای هدف باشیم و در راستای رسیدن به این اهداف گام برداریم و صرف تهیه و تنظیم برنامه مدنظر نیست و باید برش منطقه‌ای و برنامه عمل مدرسه تا پایان تیرماه تدوین شود. با توجه به شرایط کرونایی که در کشور وجود دارد، باید آمادگی لازم برای اجرای برنامه در هر شرایطی را داشته باشیم و در اجرای برنامه‌ها می‌توانیم از ظرفیت برنامه شاد در اجرای آن نیز استفاده کنیم.

احمدی‌نژاد تصریح‌کرد: امسال مبنای تخصیص اعتبارات به استان‌ها نیز براساس برنامه‌های برش استانی سند تحول است که باید نسبت به درج آمار و اهداف با دقت و وسواس بیشتری اقدام شود. همچنین باید در راستای ترویج و گسترش گفتمان‌سازی سند تحول در سطح مناطق و مدارس کوشا باشیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: باید به این نکته توجه کرد که تا زمانی که درک درستی از سند تحول نداشته باشیم و مدیران که در خط مقدم اجرای سند تحول هستند، به موضوع اشرافیت نداشته باشند، نخواهیم توانست به اهداف مورد نظر در اجرای سند تحول دست یابیم.

وی با اشاره به تاکیداتی که وزارتخانه بر تدوین برنامه و اجرای صحیح برنامه‌های تدوین‌شده دارد، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های تدوین‌شده مبتنی بر نو بودن، تحول‌پذیری، تحقق‌پذیری و فراگیر بودن باشد و در عین حال شرایط بومی و منطقه‌ای نیز لحاظ شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت