11 درصد جان‌باختگان سوانح جاده‌ای آذربایجان‌غربی مربوط به تکاب است


11 درصد جان‌باختگان سوانح جاده‌ای آذربایجان‌غربی مربوط به تکاب است

مهاباد- ایرنا- فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: 11 درصد جان‌باختگان سوانح جاده‌ای استان به تکاب اختصاص دارد که با توجه به کوچک بودن این شهرستان و ترافیک پایین آن، امری نگران‌کننده است.

سرهنگ کمال حسین‌زاده دوشنبه‌شب در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان تکاب افزود: در سه ماه نخست امسال چهار تصادف جاده‌ای منجر به فوت با ۹ نفر کشته در تکاب اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تنها در یک سانحه رانندگی در فروردین ماه گذشته در محور تخت سلیمان تکاب ۶ نفر کشته شدند، اظهار داشت: سال گذشته نیز ۱۱ نفر در تصادف‌های جاده‌ای این شهرستان جان باخته بودند که ۶ نفر از آنان راکبان موتورسیکلت بودند.

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌غربی بیان کرد: توجه‌نکردن به جلو، تجاوز و انحراف به چپ و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه و بی‌احتیاطی رانندگان از مهمترین عوامل انسانی تصادف‌های جاده‌ای تکاب است.

سرهنگ حسین‌زاده با بیان اینکه ۲ نقطه از ۳۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های آذربایجان‌غربی در تکاب واقع شده، ادامه داد: ۵۲ درصد تصادف‌های جاده‌ای تکاب براثر واژگونی خودرو و خروج از جاده رخ‌داده که بیانگر وجود مشکل هندسی و نبود حفاظ در جاده‌های این شهرستان است.

وی اضافه کرد: اصلاح هندسی، ساماندهی و جابجایی میدان در سه‌راهی تخت سلیمان، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در حوالی روستاهای امین‌آباد و حسن‌آباد و محور بیجار و نصب حفاظ در محدوده پل‌های مستقر در محور تخت‌سلیمان از جمله پل روستای شیرمرد برای کاهش تصادف رانندگی تکاب ضروری است.

سرهنگ حسین‌زاده با تاکید بر لزوم مدیریت سرعت و رفع نواقص در نقاط حادثه خیز جاده‌های تکاب گفت: محورهای شاهین‌دژ - تکاب، شاهین‌دژ - بوکان و تکاب - تخت‌سلیمان از محورهای پرخطر و حادثه خیز در جنوب آذربایجان‌غربی است.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که ۱۱۸ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۳۵۸ کیلومتر جاده روستایی دارد؛ سخت‌گذر، کوهستانی و نامناسب بودن جاده‌های تکاب از مهمترین مشکلات این شهرستان به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان