60 درصد فوتی‌های رانندگی غرب تهران در 99 نقطه اتفاق می‌افتد


60 درصد فوتی‌های رانندگی غرب تهران در 99 نقطه اتفاق می‌افتد

تهران- ایرنا- رییس پلیس راهور غرب استان تهران گفت: 99 نقطه حادثه‌خیز در معابر شهری غرب پایتخت شناسایی شده که بیش از 60 درصد فوتی‌ها و 70 درصد مصدومیت‌های ناشی از سوانح رانندگی در این نقاط اتفاق می‌افتد.

سرهنگ حامد محمودی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین مشکل نقاط حادثه‌خیز شامل تاریکی، کمبود روشنایی در برخی محورها و نبود پل‌های هوایی و زیرگذر است.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات و جراحت‌ها در سوانح درون‌شهری استان تهران مربوط به راکبان موتورسوار و عابران پیاده است، تصریح کرد: با الزام راکبان موتورسوار به استفاده از کلاه ایمنی می‌توان میزان تلفات و شدت جراحت‌ها را به حداقل رساند.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اولویت شهرداری‌‎ها باید رفع نقاط حادثه‌خیز باشد اما تاکنون اقدام موثری برای رفع این نقاط از سوی متولیان امر صورت نگرفته است.

محمودی اظهار داشت: برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان جلسه راهبری با حضور «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران تشکیل و مسئولیت سازمان‌های مختلف مشخص شد تا با همکاری پلیس راهور اقدامات موثر و کیفی در راستای کاهش سوانح انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ترافیک و سوانح رانندگی در غرب استان تهران اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: توان مالی برای رفع نقاط حادثه‌خیز در برخی از شهرهای غرب استان وجود ندارند و این اعتبارات باید از سوی سازمان‌های متولی تامین شود.

به گزارش ایرنا شهرهای اسلامشهر و شهریار طی سال گذشته دارای بیشترین سوانح رانندگی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری