خاندان رسالت جهت‌دهنده سبک زندگی مردم در همه عرصه‌ها هستند


خاندان رسالت جهت‌دهنده سبک زندگی  مردم در همه عرصه‌ها هستند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر اینکه خاندان رسالت جهت‌دهنده سبک زندگی مردم در همه عرصه‌ها هستند، گفت: تاسی به این بزرگواران سبب جهت‌بخشی در همه عرصه‌ها اعم از خانواده، جامعه، سبک زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، زندگی با طبیعت، رفتار با حیوانات و... می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام شامگاه گذشته ۹ تیرماه در جمع کاروان خادمان امام رضا(ع) در شهرکرد با قدردانی از حضور خادمان حرم رضوی در استان، اظهار کرد: این حضور در ایام دهه کرامت فرصت استشمام عطر و بوی رضوی را به همه ما عطا کرده است.
وی افزود: مردم دلتنگ حرم مطهر رضوی هستند و لحظه‌شماری می‌کنند تا هر چه زودتر این شرایط خاص بگذرد تا خود را به ساحت مقدس رضوی برسانند و از نزدیک زائر و متوسل امام رضا(ع) شوند.

حجت‌الاسلام نکونام حضور خادمان حرم رضوی در استان‌ها را فرصتی برای بهره‌مندی مردم از ذکر و توسل و مدح آن حضرت دانست و بیان کرد: برنامه‌های ستاد کرامت و سایر برنامه‌ها باید به سمت محتوایی شدن سوق یابند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نام هر کدام از خاندان رسالت یک دنیا محتوا در خود دارد، تاکید کرد: مثلا صلوات خاصه امام رضا(ع) که سراسر محتوا است، اگر هر روز و بعد از هر نماز قرائت شود، منشا تاثیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد: صلوات خاصه امام رضا(ع) گویای مقام و منزلت آن بزرگوار است و شکی نیست که قرائت آن و توسل و ریختن اشک و مدح و مرثیه حضرت سبب زدودن دل از ظلمت و پاک شدن دل می‌شود که اینها همه محتوا محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه خاندان رسالت جهت‌دهنده سبک زندگی مردم در همه عرصه‌ها هستند، افزود: تاسی به این بزرگواران سبب جهت‌بخشی در همه عرصه‌ها اعم از خانواده، جامعه، سبک زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، زندگی با طبیعت، رفتار با حیوانات و ... می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه سراسر زندگی خاندان رسالت زیبا و جهت‌دهنده است، ادامه داد: اغلب ما از این موهبت غافل هستیم و کم تلمذ کردیم، این بزرگواران منشا برکات معرفتی هستند که باید بتوان انواع زیبایی‌ها را از آنان دریافت کرد و در زندگی ساری و جاری ساخت.

وی با اشاره به اینکه نواقص در جامعه کم نیستند، تاکید کرد: با توسل و شاگردی در مکتب خاندان ائمه اطهار(ع) می‌توان معضلات را رفع کرد، خدا تنها یک ظرفیت را برای نیل به سعادت و کمال در اختیارمان قرار داده که همانا ظرفیت عظیم خاندان رسالت است.

حجت‌الاسلام نکونام تاکید کرد: تمام معارف و راه‌های رسیدن به کمال در مکتب خاندان رسالت وجود دارد که باید بتوان این معارف را برای مردم تبیین و معرفی کرد، دهه کرامت فرصت خوبی برای گردآمدن سر سفره خاندان کرامت و ایجاد جامعه رضوی است که حرکت کاروان خادمان حرم رضوی فرصتی بسیار خوب در این راستا به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق