معرفت خود را نسبت به امام رضا(ع)در دهه کرامت تقویت کنیم


 معرفت خود را نسبت به امام رضا(ع)در دهه کرامت تقویت کنیم

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که تقویت معرفت و مطالعه در احوال اهل بیت(ع) و زیارت ایشان از ضروریات مکتب ما محسوب می‌شود، گفت: در دهه کرامت معرفت خود را نسبت به امام رضا(ع) تقویت کنیم.

آیت الله «سید مصطفی موسوی اصفهانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهار داشت: عترت و اهل بیت(ع) یکی از همان دو ثقل گرانبهایی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) پیش از وفات خود در بین امت به یادگار گذاشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایت «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی» عنوان کرد: الحمدلله تمسک به قرآن کریم به ویژه در ماه مبارک رمضان در کشور ما وجود دارد و از طرف دیگر توجه به ظل عنایات ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا(ع) در بین ملسمین به ویژه شیعیان به صورت گسترده نمایان است.

وی بیان داشت: تمسک و توسل به امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) یک مسأله ای است که مردم کشور ما و ممالک دیگر از آن بهره برده و می برند و بسیاری از برکات زندگی خود را از این طریق به دست می آورند که برای هر بخش و خانواده و جمعیتی یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود.

آیت الله موسوی اصفهانی عنوان کرد: در ارتباط با امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) چند مسأله حائز اهمیت وجود دارد که یکی از مهمترین آنها تقویت معرفت و شناخت امام است همچنانکه عقل نیز تأیید می‌کند که همواره یک رهبر آسمانی الهی باید امامت امت را برعهده داشته باشد که این وظیفه در دوران پیامبران با آنها است و بعد از آنها به اوصیاء پیامبر گرامی اسلام(ص) واگذار شده است.

وی با بیان این که ادله نقلی متقن از قرآن و سنت بر لزوم معرفت امام دلالت می‌کند، گفت: راه تقویت معرفت، اولا مطالعه در احوالات اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) است که در ایام ولادت ایشان قرار داریم و راه دوم توسل و زیارت ایشان است که در روایات متعددی مردم به این مسأله تشویق شده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: خود امام رضا(ع) فرمودند: «مَنْ زَارَنِی عَلَى بُعْدِ دَارِی أَتَیْتُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فِی ثَلَاثِ مَوَاطِنَ حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَایَرَتِ الْکُتُبُ یَمِیناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِیزَانِ. یعنی هر کس مرا در غربت زیارت کند روز قیامت در سه جا نزد او خواهم آمد تا از ترس هاى آن ‏جا نجاتش دهم؛ هنگامى که نامه ‏هاى اعمال مردم از راست و چپ به پرواز درآید، نزد صراط و نزد میزان»

وی بیان داشت: بنابراین باید تلاش کنیم نسبت به تقویت معرفت خودمان به ویژه در این ایام نسبت به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیافزاییم و در احوالات ایشان مطالعاتی داشته باشیم و حتی اگر نمی توانیم از نزدیک زیارت برویم زیارت از راه دور را فراموش نکنیم.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به این که اهل بیت(ع) واسطه فیض الهی هستند، گفت: از خدا می خواهیم به برکت این ذوات مقدسه مملکت اسلامی ما را از گزند حوادثی از جمله دشمنی های آمریکا و کرونا حفظ کرده و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی را که زاده شهر امام رضا(ع) هستند برای ما نگه دارد و ظهور و فرج امام زمان(عج) را نزدیک بگرداند.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا