بزرگترین اتوبوس سازی کشور اتوبوس برقی می‌سازد


بزرگترین اتوبوس سازی کشور اتوبوس برقی می‌سازد

استاندار سمنان از برنامه ریزی بزرگترین اتوبوس سازی کشور برای ساخت اتوبوس های برقی خبر داد.

علیرضا آشناگر ، استاندار در حاشیه ی دیدار با حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت که عصر دوشنبه، ۹ تیر در محل دفتر وزیر به انجام رسید گفت: دو تولید کننده ی بزرگ استان سمنان در زمینه ی خودرو و اتوبوس سازی ، مسائل و مشکلاتی در خصوص تولید و صادرات داشتند که بر اساس توافق انجام شده با سرپرست وزارت صنعت ،معدن و تجارت مقرر شد تا ارز مورد نیاز این شرکت ها از محل ارز صادراتی تامین گردد.


این مقام ارشد اجرایی اضافه کرد: از دیگر مواردی که در این جلسه در خصوص آن بحث و بررسی و تصمیم گیری شد موضوع قیمت گذاری اتوبوس و ورود سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به این مقوله بود که با دستور سرپرست وزارت صمت این مشکل نیز مرتفع شد.


استاندار سمنان به حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت به تولید خودروهای برقی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: شرکت عقاب افشان به تازگی قراردادی را با شرکت مپنا منعقد کرده که بر اساس آن، این شرکت بزودی اقدام به تولید اتوبوس های برقی خواهد کرد که این اقدام مورد حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.


استاندار سمنان همچنین در خصوص تامین نقدینگی مورد نیاز این دو شرکت نیز اظهار کرد: بر اساس تصمیم این جلسه مقرر گردید تا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، موضوع را به کارگروه ستاد کشوری ستاد تسهیل انتقال داده و در ستاد کشوری نیز با نظر موافق، نقدینگی مورد نیاز این واحدهای تولیدی استان سمنان تامین گردد.


آشناگر در ادامه با تشریح آخرین وضعیت تولیدات شرکت خودرو سازی فردا نیز گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در این شرکت تولیدی خودروسازی استان و تعاملات این مجموعه با یکی از شرکت های بزرگ خودرو ساز مقرر شد تا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور بزودی به استان سمنان سفر کرده و ضمن بازدید از این مجموعه و بررسی وضعیت آن، مساعدت لازم جهت فعال شدن این مجموعه نیز به انجام رسد.


استاندار سمنان در پایان از موافقت سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور سفر و بازدید از مجموعه های صنعتی و تولیدی استان خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم با انجام این سفر شاهد رونق و شکوفایی بیش از پیش صنعت در استان سمنان باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی