آمار فوتی‌های کرونا رکورد زد؛ 162 فوتی در 1 روز


آمار فوتی‌های کرونا رکورد زد؛ 162 فوتی در 1 روز

در دوران پیک شیوع کرونا در کشورمان آمار 162 فوتی روزانه نداشتیم. بالاترین آمار رسمی فوتی روزانه 158 نفر بوده است. به نظر می رسد منحنی شیوع کرونا در کشورمان به شیب صعودی خطرناکی رسیده است.

در 24 ساعت گذشته بالاترین میزان فوتی‌های کرونا در کشور بر اساس آمار رسمی از زمان آغاز اپیدمی این بیماری مسری در کشورمان، ثبت شده است.

به گزارش نواندیش و بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در 24 ساعت منتهی به ظهر روز دوشنبه (9 تیر 1399) تعداد 162 بیمار مبتلا به کووید -19 جان خود را از دست داده‌اند.

این بالاترین میزان فوتی در طول 24 ساعت از زمان اعلام و شناسایی رسمی ویروس کرونا جدید در کشورمان است و نشان می‌دهد جامعه ایرانی روی لبه تیز تیغ کرونا با اهمال‌کاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قمار سنگینی می‌کند؛ قماری که روزانه به قیمت جان دهها شهروند کشورمان تمام می‌شود و آمار بستری و فوتی‌ها طی 3 هفته گذشته روز به روز در حال افزایش است.

عکس:برنا


آمار فوتی‌های کرونا رکورد زد؛ 162 فوتی در 1 روز


در زمان اوج شیوع بیماری در ماه فرودین بالاترین رقم اعلام شده فوتی‌های کرونا از سوی وزارت بهداشت 158 نفر بوده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا دیروز در تصمیمی جدید از اجباری شدن زدن ماسک در اماکن عمومی از 15 تیر خبر داده است.

نزدن ماسک، سفرهای غیرضروری در کنار عدم رعایت فاصله اجتماعی و برگزاری گردهمایی‌هایی همچون جشن و عزا در مناطق مختلف کشورمان از مهم ترین دلایل افزایش روند صعودی ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشورمان است و برای کاهش منحنی در حال صعود ابتلا و فوتی کرونا، مردم باید رفتارهای اجتماعی خود را متناسب با شرایط شیوع یک اپیدمی به شدت مُسری از راه تنفسی، تغییر دهند.

مسئولان کشور با وجودی که طی ماه‌های گذشته هیچ‌گاه سختگیری‌های متعارف در سایر کشورها را در ایران به اجرا نگذاشته‌اند؛ اما طی روزهای گذشته بارها هشدار داده‌اند در صورت صعودی شدن موج شیوع کرونا در کشورمان، محدودیت‌های سابق بازخواهند گشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی