فعالیت های فرهنگی به مناطق حاشیه نشین سوق داده شود


فعالیت های فرهنگی به مناطق حاشیه نشین سوق داده شود

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری برای بهره‌مندی همگانی به مناطق حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته شهرهای استان سوق داده شود.

محمود ثمینی روز دوشنبه در بازدید از پروژه بازسازی تالار شهید آوینی خرم آباد اظهار داشت: در شرایط کنونی که تخصیص اعتبارات به سختی صورت می پذیرد اقدامات عمرانی بسیار خوبی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفته و نیاز است تلاش‌ها در این خصوص بیشتر شود.

وی تاکید کرد: از آنجا که جمعیت استان و به خصوص مرکز استان در حال افزایش است اماکن فرهنگی و هنری نیز باید به تناسب این افزایش، رشد داشته باشند و علیرغم تلاشهای انجام شده تناسب خوبی در این زمینه در استان وجود ندارد.

ثمینی ادامه داد: به هر میزان مراکز فرهنگی و هنری در استان افزایش یابد، آسیب های اجتماعی و بزهکاری کاهش یافته و لازم است فعالیت های فرهنگی و هنری به مناطق حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته شهرهای استان سوق داده شود تا اقشار مختلف بتوانند از آثار آن بهره‌مند باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: فرمانداران باید به فعالیت های فرهنگی نگاه ویژه ای داشته و از ظرفیت شهرداری ها در راستای افزایش سطح برنامه های این حوزه استفاده کنند.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب فعالیت های فرهنگی و هنری صورت گرفته در فضای مجازی طی چند ماه گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا، ابراز داشت: در این زمینه نیازمند تغییر سبک زندگی و بسیاری از عادات گذشته هستیم و بر همین اساس باید سطح آگاهی فرهنگی مردم را نسبت به این تغییرات، بالا برد.

فرماندار خرم آباد در ادامه با اشاره به ظرفیت غنی لرستان در زمینه فرهنگی و هنری، گفت: شاکله اصلی توسعه فرهنگ است و خوشبختانه در دوره ی جدید مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فعالیت ها و برنامه های متنوع و موثری به اجرا در آمده و ما از تمام این فعالیت ها حمایت می کنیم.

جعفر طولابی اظهار داشت: در شورای برنامه ریزی استان و شهرستان از پروژه های عمرانی این حوزه در مرکز خرم آباد حمایت می کنیم و تمام تلاش خود را برای افزایش اعتبارات عمرانی صرف خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه اظهار داشت: علاوه بر پروژه های عمرانی شهرستان های استان، دو پروژه ی مهم در خرم‌آباد وجود دارد که نیازمند حمایت ویژه ی مسئولین استانی و اختصاص اعتبارات لازم است تا فضای تخصصی فرهنگی و هنری استان ارتقاء یابد.

وی بیان کرد: آغاز به کار پروژه تالار مرکزی خرم آباد شامل سه سالن ۲۰۰, ۴۰۰ و ۸۰۰ نفره از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و تاکنون فقط بیست درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با پیگیری های صورت گرفته و قول مساعد استاندار لرستان و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرارشده امسال در ردیف بودجه های استانی قرار بگیرد.

احمد حسین فتایی گفت: ساخت هنرستان هنرهای زیبای خرم آباد، دیگر پروژه مهم هنری در مرکز استان است که ۶۰ درصد پیشرفت داشته و نیازمند اعتبارات جدید است تا با بهره برداری از آن زمینه ارتقاء آموزش های هنری فراهم آید.

وی افزود: بنا بر ارزیابی صورت پذیرفته توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در طی سه ماهه گذشته در زمینه برگزاری و اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی، لرستان در بین استانهای غرب کشور در صدر قرار گرفته که نتیجه تلاش مجموعه همکاران می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!