شهردار اراک پانزدهم تیرماه پاسخگوی سوال اعضای شورای شهر است


شهردار اراک پانزدهم تیرماه پاسخگوی سوال اعضای شورای شهر است

اراک - ایرنا - رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: سوالات اعضای شورای اسلامی این شهر پانزدهم تیرماه توسط شهردار پاسخ داده می‌شود.

محمدحسین فدایی عصر روز دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: نامه اعتراض اعضای شورای اسلامی این کلانشهر دوم تیرماه و نامه کتبی سوال اعضا نیز پنجم تیرماه برای شهردار ارسال شده و بر اساس قانون، شهردار ۱۰ روز فرصت دارد پاسخگوی سوالات باشد.

وی ادامه داد: یکشنبه هفته آینده شهردار اراک در صحن فوق العاده شورای اسلامی این شهر پاسخگوی اعضای شورا است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با یادآوری مصوبه اعطای مجوز کندوان رینگ شمالی و جنوبی به آب منطقه‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: این مصوبه چهارم خردادماه سال گذشته به تصویب شورای اسلامی این شهر رسیده است.

فدایی یکی از چالش‌های تصویب بودجه سال جاری شهرداری اراک را عدم اعلام دقیق بدهی‌های شهرداری این شهر دانست و افزود: پس از گذشت ۶ تا هفت ماه انجام مکاتبه با شهرداری بدهی شهرداری به افراد حقیقی و حقوقی تاکنون مشخص نشده‌ است.

وی ادامه داد: قرار نیست شهرداری بدهی به مردم داشته باشد و عددی برای آن وجود نداشته باشد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با یادآوری اجرای طرح ۵۵ متری توسط شهرداری این شهر گفت: اجرای طرح‌های بزرگ باید توجیه اقتصادی، زیست محیطی و پیوست ترافیکی داشته باشد درصورتی که این طرح از مجوز شورا و دستگاه‌های مربوطه برخوردار نبود.

فدایی افزود: امکان جابه جایی برای درختانی که جوانه زده‌اند وجود ندارد و با اجرای طرح ۵۵ متری اراک ۷۳۷ درخت قطع و از بین می رفت.

وی اظهار داشت: اجرای طرح ۵۵ متری اولویت شورای اسلامی کلانشهر اراک نبوده و اجرای آن متوقف شده‌ است.

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: هیچ‌گونه تذکری کتبی به جزء تذکر ماه جاری تاکنون به شهرداری ابلاغ نشده‌ است.

«محمد کریم شفیعی» افزود: زمانی که تذکر به شهردار داده می شود، زمانی نیز باید برای پاسخگویی شهردار به این تذکر نیاز است تا درصورتی که انحرافی اتفاق افتاده جبران شود.

وی ادامه داد: سوال از شهردار اراک ۲۴ ساعت پس از تذکر اعضای شورای اسلامی به شهردار داده شد در صورتی که بر اساس ماده ۸۳ باید فرصتی برای اجرا شدن تذکر به شهردار داده شود.

شهردار اراک با یادآوری تحویل شهرداری با ۳۵۲ میلیارد تومان بدهی افزود: علاوه بر پرداخت این بدهی‌ها، بودجه ۵۰۰ میلیارد تومانی و درآمدهای شهرداری سال گذشته محقق شد و در سه ماه امسال نیز ۱۴۰ درصد درآمدهای نقدی محقق شده‌ است.

یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: شهرداری نباید برای آغاز عملیات اجرایی طرح ۵۵ متری و نامگذاری آن بدون مجوز از شورا اقدامی می کرد.

« علی جعفر محصولی» افزود: چرا شهردار اراک می گوید در طرح ۵۵ متری نخاله برداری کرده در صورتی که در برخی نقاط تا یک متر خاک برداری کرده است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: عملکرد شهردار این شهر با اجرای طرح‌های نیمه تمام و تسویه حساب بدهی‌های و پرداخت حقوق پرسنل شهرداری قابل دفاع است.

کاوه فلاک افلاکی افزود: با توجه فعالیت‌های مناسب شهردار و سال آخر فعالیت شورای اسلامی کلانشهر اراک طرح استیضاح شهردار به صلاح شهر نبوده و نیاز است در این طرح تجدید نظر شود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: وحدت و انسجام زمینه افزایش تعامل اعضا را به همراه دارد.

فلک افلاکی با یادآوری عدم دعوت شهردار کلانشهر اراک به نشست شورا و ادعای نسبت به شهردار در خصوص طرح ۵۵ متری افزود: انتصاب اقدامی بدون سند و مدرک صحیح نیست و نباید بدون سند و مدرک به کسی ادعایی داشت.

وی ادامه داد: عدم شورا پذیری از اعضا آغاز شده و نیاز است بحث شورا پذیری که اعضا در این زمینه به آن اصرار دارند در سایر حوزه‌ها نیز به آن قائل باشند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: تصمیمات شورای اسلامی نماد حاکمیت مردم بر سرنوشت خود بوده و شهردار موظف است در چارچوب تصمیمات شورایی که از آنان رای اعتماد گرفته حرکت کند.

«فرزانه رحمتی» افزود: اختلاف شورا و شهرداری از زمانی آغاز می شود که شهردار خود باوری را جایگزین شورا باوری کند.

وی ادامه داد: ارتباط شهرداری با رسانه‌ها و برررسی نقاط ضعف و قوت گام بلندی در مدیریت شهری است درصورتی که نشست شهردار اراک با رسانه‌ها حواشی بسیاری به همراه داشت.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: در این نشست عملکرد و نقاط قوت شهرداری خارج و حاشیه‌ها قالب شد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: طرح ۵۵ متری توسط شورای اسلامی این شهر تصویب نشده که عدم اجرای آن توسط شورا تصویب شود.

پیمان رشیدی افزود: نامه طرح ۵۵ متری اراک باید با پیوست کامل به شورای اسلامی ارسال شود و شورا در مورد اجرا و عدم اجرای آن تصمیم گیری کند.

اراک مرکز استان مرکزی است که داری ۶۴۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان