تسهیلات تبصرە 1٨ فرصتی برای رونق واحدهای تولیدی است 


تسهیلات تبصرە 1٨ فرصتی برای رونق واحدهای تولیدی است 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان پرداخت تسهیلات از محل تبصره 1٨ را فرصتی ارزشمند برای رونق واحدهای تولیدی در استان دانست.

خالد جعفری امروز(9تیر) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، با بیان اینکه کل اعتبارت کشوری تبصره ۱٨ که برای فعالیت و رونق تولید اختصاص پیدا کرده ۲۰ هزار میلیارد تومان و سهم استان از کل این اعتبارات ۲۰۹میلیارد تومان است، اظهار کرد: متاسفانه تنها مبلغی که از این اعتبارات به واحدهای تولیدی توسط بانک ها پرداخت شده ۳۲ میلیارد تومان است که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی افزود: تسهیلات تبصره ۱٨ فرصت ویژه ای برای تثبیت فعالیت واحدهای تولیدی است که به هیچ وجه نباید این فرصت را از دست داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان سخنان خود به پرداخت ۱۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات بانکی برای کمک به واحدهای تولیدی در سال گذشته نیز اشاره و بیان کرد: در سال گذشته و در مجموع ۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار به واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی پرداخت شده که سهم صنعت ۱۳۰ میلیارد تومان و بخش کشاورزی ۶۰ میلیارد تومان است.

جعفری از بانک ها درخواست کرد برای رونق و جهش تولید در استان پای کار بیایند و از هر فرصت و روشی که امکان دارد به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی کمک کنند، چرا که رونق گرفتن واحدهای تولیدی نیازمند همت همگانی است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی موارد و مانع بانکی یک به یک بررسی و در نهایت نوع تعامل و عملکرد آنها در روند توسعه استان به صورت شفاف اعلام خواهد شد.

پرداخت ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱٨ به واحدهای تولیدی/ ۵۲ درصد واحدهای تولیدی کردستان جزو واحدهای خرد هستند

محمد دره وزمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اعلام کرد که ۵۲ درصد واحدهای تولیدی مستقر در کردستان جزو واحدهای خرد با اشتغال زیر ۱۰ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در کل کشور نیز واحدهای خرد حدود ۵۰ درصد واحدهای تولیدی را تشکیل می دهند که این واحدها خیلی زود تحت تاثیر بحران های اقتصادی قرار می گیرند که باید به آنها کمک شود.

وی افزود: در استان چند واحد تولیدی بزرگ داریم که مشکل خاصی ندارند و توانسته اند تا حدی خود را با شراط جدید اقتصادی وفق دهند.

دره وزمی با بیان اینکه ازقبل ما ۱۵۰ واحد صنعتی راکد در استان داشتیم و بحران کرونا واحدهای دیگری را نیز دچار رکود کرد، افزود: در تلاش هستیم تا با رایزنی با بانک ها و حل برخی مشکلات دیگر این واحدها را به چرخه تولید برگردانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از بانک ها درخواست کرد در صورت امکان تسهیلات سر رسیده شده را بعد از دریافت سود تسهیلات مجددا تمدید کنند تا خللی در فعالیت واحدهای تولیدی ایجاد نشود.

دره وزمی در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱٨ به واحدهای تولیدی استان گفت: تاکنون ۳۲ میلیارد تومان از محل تبصره ۱٨ به واحدها پرداخت شده که به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

وی خاطرنشانکرد: سهمیه استان از تبصره ۱٨ که باید پرداخت می شد ۲۰۹ میلیارد تومان بود و ما نیز در این راستا ۷۷ طرح به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان به بانک ها معرفی کردیم که تعداد کمی از آنها پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان یادآور شد: اگر تا پایان تیرماه این تسهیلات جذب نشود شناور و به دیگر استان های متقاضی داده خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقلال به تیم شگفتی‌ساز رسید/ رویای صدرنشینی اوسمار/ پیشخوان