امید ابراهیمی: هیچکس باور نمی کرد که کی‌روش سید جلال را خط زده؛ او بعضی اوقات تصمیمات غیرمنتظره ای می گرفت


امید ابراهیمی: هیچکس باور نمی کرد که کی‌روش سید جلال را خط زده؛ او بعضی اوقات تصمیمات غیرمنتظره ای می گرفت

امید ابراهیمی از تصمیمات غیر منتظره و شوکه کننده کی‌روش می‌گوید، از اینکه خط خوردن سید جلال از تیم ملی برای همه‌ سخت بود. نوشته امید ابراهیمی: هیچکس باور نمی کرد که کی‌روش سید جلال را خط زده؛ او بعضی اوقات تصمیمات غیرمنتظره ای می گرفت اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

امید ابراهیمی: هیچکس باور نمی کرد که کی‌روش سید جلال را خط زده؛ او بعضی اوقات تصمیمات غیرمنتظره ای می گرفت

امید ابراهیمی
نویسنده : پارس فوتبال دات کام خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵
امید ابراهیمی: هیچکس باور نمی کرد که کی‌روش سید جلال را خط زده؛ او بعضی اوقات تصمیمات غیرمنتظره ای می گرفت

امید ابراهیمی از تصمیمات غیر منتظره و شوکه کننده کی‌روش می‌گوید، از اینکه خط خوردن سید جلال از تیم ملی برای همه‌ سخت بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امید ابراهیمی در مصاحبه ای مفصل درباره تیم‌ ملی، اتفاقات جام جهانی، فوتبالی بودن همسرش، ماجرای خداحافظی حیدری و… صحبت کرد:

امید رسانه ها نوشته اند به تمرینات الاهلی برمی گردی و بازیکن این باشگاه هستی. موضوع قطعی است؟

بله. من سال گذشته به صورت قرضی به باشگاه یوپن بلژیم ملحق شدم که برایم تجربه بسیار خوبی بود. روزهای خوبی را در اروپا سپری کردم. از نظر بدنی هم در شرایط خوبی قرار داشتم. در نهایت به خاطر کرونا لیگ تعطیل شد و من برگشتم. قراردادم هم با این باشگاه تمام شد و حالا به قطر برمی گردم تا به تمرینات الاهلی ملحق شوم.

در یک سال گذشته اتفاقا شایعات زیادی درباره بازگشت امید ابراهیمی به ایران مطرح بود.

مثلا چه شایعاتی؟

شاید بروی تبریز، شاید اصفهان و شاید هم تهران. دیگر خودت در جریان هستی.

مسئولان الاهلی اعلام کردند من قرارداد دارم و این یعنی بازیکن آنها هستم. به خاطر همین نمی‌توانستم به پیشنهادی فکر کنم.

ولی تماس هایی برقرار شد. تکذیب نکن!

خوب شد گفتید. من همین جا باید از تمام دوستانی که برای مذاکره با من تماس گرفتند و جواب‌شان را ندادم، عذرخواهی کنم. خیلی از دوستان زنگ زدند. پیام فرستادند. می خواستند تا من به باشگاه‌شان بروم اما همین جا اعلام می‌کنم من حتی با یک نفر هم در این باره مذاکره نکردم. این را به حساب بی ادبی امید ابراهیمی نگذارند. جواب ندادم چون نمی‌خواستم حاشیه‌ای به وجود بیاید. می دانستم همان موقع یوپن خواهان جذب من است. الاهلی هم با آنها توافق کرده بود.

پس پیشنهاداتی بود و قبول نکردی.

راستش پیشنهاداتی بود ولی همانطور که گفتم صحبتی نکردم. کلا حرف و حدیث زیاد درست شده بود. می گفتند امید با فلان تیم حرف زده، در حالی که روحم خبر نداشت. بازهم از دوستان در باشگاههای مختلف عذرخواهی می کنم.

در جریان خداحافظی خسرو از استقلال بودی؟ آن زمان که این اتفاق افتاد، تو در این باشگاه نبودی.

بله. من قبلش می‌دانستم خسرو حیدری تصمیم گرفته خداحافظی کند. اینقدر می‌دانم که خسرو وقتی تصمیم به خداحافظی گرفت از چند تیم لیگ برتر پیشنهادات مالی خیلی خوبی داشت ولی علاقه او این بود که بعد از اینهمه سال در استقلال، با پیراهن تیم محبوبش از فوتبال خداحافظی کند. هر چند شرایطش جوری بود که می توانست حتی دو سه فصل دیگر فوتبال بازی کند. از نظر بدنی خوب بود. من خودم احساس کردم خسرو می تواند بازی کند. بالاخره خودش تصمیم گرفت با رفتاری خوب و با عملکردی خوب با پیراهن استقلال خداحافظی کند. این برایش مهمتر از هر چیز دیگری بود. برای خسرو هم مثل هر فوتبالیستی خداحافظی سخت بود ولی او این کار را کرد و همه هم به تصمیمش احترام گذاشتند.

تو با خسرو خیلی نزدیک هستی. حالا باجناق فامیل می شود یا نه؟

(خنده) باجناق فامیل نمیشه؟ ولی این باجناق فامیل میشه.

خسرو سر وقت کلاس های مربیگری رفته و انگار عزمش جزم است تا مدارک حرفه ای را بگیرد. این اتفاق خوبی است.

بله. خسرو تا الان دو کلاس مربیگری رفته است. منتظر است کلاس های بعدی شروع شود و مطمئنم در کار مربیگری موفق خواهد شد.

با توجه به اینکه تو همچنان چغر و بد بدن هستی و می توانی بازی کنی، ممکن است در آینده به تیمی بروی که خسرو مربی اش باشد؟!

(خنده) مگر چقدر می‌توانم بازی کنم؟ چند سال دیگر در فوتبال هستم؟ این اتفاق بعید است بیفتد. الان ۳۲ سال سن دارم. تلاش می‌کنم تا چند سال آینده بازی کنم و عملکرد خوبی داشته باشم. خودم دوست دارم تا روزی که در فوتبال هستم آماده باشم ولی اگر احساس کنم نتوانم و کیفیت همیشگی را ندارم، زودتر از زمانی که فکرش را می‌کنم از فوتبال می روم.

خیلی ها اینطور فکر نمی کنند.

خب من دوست ندارم چنین چیزی اتفاق بیفتد و مثلا من دور از کیفیت همیشگی در زمین ظاهر شوم و انتظارات را برآورده نکنم. این برایم به هیچ وجه قابل قبول نیست. من نمی خواهم به قیمیتی فوتبال بازی کنم و بمانم. تلاش می کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم ولی تا احساس کنم نمی توانم، می روم.

همسرت هم شنیده ایم شدیدا فوتبالی است. بازی ات را نقد هم می کند؟

نقد که زیاد نه ولی همیشه سعی می‌کند به من خیلی انرژی مثبت و روحیه بدهد. به وقتش هم نقد دارد. او همیشه بازی هایم را دنبال می کند. خیلی به فوتبال علاقمند است ولی به وقتش نقد هم می کند.(خنده)

مثلا در جام جهانی روسیه حرفی چیزی بعد از بازی ها نگفت. قطعا باید صحنه مصدومیتت در بازی مراکش شوکه اش کرده باشد.

خدا را شکر آن مصدومیت باعث نشد بازی اسپانیا و پرتغال را از دست دهم. ولی همسرم در زمان جام جهانی خوشحال بود. می دانست با چه شرایط سختی به روسیه رسیده ام. یک سال قبلش من جراحی کردم. قبل از جام جهانی در بازی ذوب آهن مصدومیت شدید داشتم. فکر نمی کردم بتوانم با وضع ایده آلی به روسیه بروم. منتهی با همه سختی هایی که کشیدم و همسرم شاهدش بود، توانستم با مصدومیت کنار بیائیم. باور نمی کنید، در جام جهانی هم اگر مسکن نمی خوردم نمی توانستم بازی کنم. در هر سه بازی تیم ملی با درد زیادی بازی کردم. با همه سختی ها اما جام جهانی برایم خوب بود. تلاش کردم بهترین بازی ها را انجام دهم و فکر می کنم عملکرد خوبی داشتم. بیشتر از همه برای خودم، همسرم و خانواده ام بعد از اینهمه سختی خوشحال بودم.

گفتی جام جهانی روسیه. برایت باور کردنی بود آن تیم استثنایی را اینطور پر پر کنیم؟ هنوز بازی ها را می بینیم، حسرت می خوریم.

برای خود ما هم باور کردنی نیست. آن تیم با آن عملکرد…. بعد از جام ملت ها تغییراتی شد و انتظار می‌رفت تیم ملی در مقدماتی جام جهانی همه را با قدرت ببرد ولی متاسفانه دو شکست بد مقابل بحرین و عراق داشتیم. خود ما بازیکنان بیشتر از همه ناراحت و اذیت شدیم. فکر می کنم با تغییرات روی نیمکت ایران جنگندگی در تیم ملی از بین رفت. روحیه ای که قبلا داشتیم، دیگر نداشتیم. من واقعا این روحیه جنگندگی را نمی دیدم. با اینکه بچه ها همه تلاششان را می کردند. تا به حال هیچکدام از بازیکنان تیم ملی کم کار نکرده اند. همه تلاش مان را کردیم ولی روحیه و انسجام تیمی ما بعد از تغییرات کم شد. دور اول را خیلی بد تمام کردیم.

چرا واقعا؟ هیچکس درست نمی گوید چه بلایی سر تیم ملی آمد. این زبان بلد نبودن ویلموتس، عدم ارتباط خوب با بازیکنان….

ببینید بالاخره این مهم بود که ویلموتس نمی توانست با بازیکنان ارتباط بگیرد. البته مترجم او و همینطور آقای وحید هاشمیان تلاش کردند این ارتباط برقرار شد ولی به نظر من ویلموتس شناختی از فوتبال خاورمیانه نداشت. نتوانست برنامه هایی که در تیم ملی بلژیک پیاده کرد، اینجا پیاده کند. آن اتفاقات باعق ناراحتی همه ما شد. انشالله با انتخاب اسکوچیچ که چند سال تجربه کار در ایران را دارد، بتوانیم به روند قبلی برگردیم و انسجام تیمی خود را به دست بیاوریم. خیلی مهم است هر ۴ بازی باقی مانده را ببریم.

با کارلوس کی روش در ارتباط هستی؟

من همان موقع هم با کی روش ارتباطی نداشتم. روحیات من اینطوری نیست که بخواهم با مربی در ارتباط باشم. نه اینکه کار بدی باشد، کلا من اخلاقم اینطوری نیست. همیشه سعی کردم در زمین با مربی ارتباط داشته باشم و خارج از زمین نه. در اردو همدیگر را می دیدیم و وقتی می رفتم دیگر ارتباط یا صحبت تلفنی نداشتیم. نه تنها با کی روش من با مربیان دیگر هم ارتباطی نداشتم. احترام زیادی هم برای مربیانم قایل هستم ولی من خارج از زمین و اردو ارتباطی با آنها ندارم.

شاید هم حس می کنی ممکن است باعث سوء تفاهم شود.

نه این واقعا ویژگی اخلاق من است. خیلی از بازیکنان دوست دارند از سرمربی مشورت بگیرند. ولی من تا به حال تلفنی با مربیانم صحبت نکرده ام. اتفاقا آقای اسکوچیچ هم به به بلژیک آمد نشستم ولی کلی درباره شرایط خودم و تیم صحبت کردیم.

امید در بازی ایران و آرژانتین دقیقا تیم ملی از جایی گل خورد که تو می توانستی آنجا باشی. بعد از جام یادم هست انتقاداتی شد که چرا امید ابراهیمی نباید در جام جهانی باشد؟ چون علیرضا حقیقی نتوانست در نیمه دوم بازی آرژانتین کاری را که باید انجام دهد.

به چیزی که گفتید دقت نکرده بودم. خب من آن موقع در سپاهان بودم. شرایطم خوب بود. در مقدماتی جام جهانی هم برای تیم ملی بازی کرده بودم. همیشه در اردوها بودم. هیچوقت فکر نمی کردم به جام جهانی نروم. آن موقع سپاهان درگیر لیگ قهرمانان بود. یک بازی مهم با تیم عربستانی داشتم. کی روش دوست داشت من در اردوی تیم ملی باشم. ولی من باید در اردوی سپاهان می ماندم. به خاطر همین به جام جهانی نرفتم. این حسرت بزرگی برایم است. دوست داشتم در برزیل برای ایران بازی می کردم. خیلی هم تلاش کرده بودم تا به برزیل برسم. وقتی تیم ملی از جام جهانی برگشت، یادم هست کی روش در مصاحبه با عادل فردوسی پور اعتراف کرد می توانست چند بازیکن را با خود ببرد. گفت امید ابراهیمی از جمله این بازیکنان بود. خودش دقیقا چنین چیزی گفت. منتهی با توجه به مشکلاتی که بین سپاهان و تیم ملی بود، نشد من در آن مسابقات حاضر باشم.

تو خودت درد کشیده ای. یکی از اتفاقات جنجالی در دوره کی روش خط خوردن سید جلال بود. وقتی این اتفاق افتاد چه حسی داشتی؟ اصلا با سید جلال حرف زدی؟

بله، ما با هم صحبت کردیم. برای هر بازیکنی غیر از سید جلال هم این اتفاق می افتاد، ناراحت می شدم. این تصمیم ناراحت کننده ای برای هر بازیکنی است. من هم از خط خوردن سید جلال واقعا ناراحت شدم. او در سالیان سال سعی کرد بهترین باشد. همیشه هم بهترین عملکرد را داشت. کی روش اما روحیات خاصی داشت. تصمیمات غیر منتظره می گرفت و همه شوکه می شدند. این تصمیم او بود و من بازیکن نمی توانم بگویم اشتباه بود یا درست؟ به هر حال مربیان سلیقه ای عمل می کنند. کی روش ساعت ها به تصمیماتش فکر می کرد وبعضی وقت ها این تصمیمات واقعا غیر منتظر بود. یکی از آنها همین خط زدن سید جلال بود. ما در تیم ملی باورمان نمی شد او حسینی را خط زده. واقعا باور نمی کردیم. خیلی هم ناراحت شدیم ولی به هر حال به عنوان بازیکن نمی توانستیم دخالتی کنیم چون کی روش تصمیم گیرنده نهایی بود. همه هم به تصمیمش احترام می گذاشتند. اما خط خوردن سید جلال واقعا برای همه مان سخت بود.

منبع: خبرآنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس