اهمیت بالای حوزه انرژی در سرمایه‌گذاری‌های ملی آموزش عالی


اهمیت بالای حوزه انرژی در سرمایه‌گذاری‌های ملی آموزش عالی

غلامی بر اهمیت بالای حوزه انرژی در سرمایه‌گذاری مجموعه آموزش عالی در طرح‌های کلان ملی تاکید کرد.

اهمیت بالای حوزه انرژی در سرمایه‌گذاری‌های ملی آموزش عالی

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین انعقاد و تبادل تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه تربیت مدرس و شرکت فراب با هدف "توسعه زنجیره ارزش صنعت برق خورشیدی در کشور" امروز (دوشنبه) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، علی وکیلی، مدیرعامل فراب و جمعی از مسئولان ستادی وزارت علوم در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

غلامی در این مراسم با اشاره به اینکه برای آموزش عالی کشور، حوزه انرژی در میان حوزه‌های مختلف پروژه‌های ملی از اهمیت بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، اظهار کرد: حوزه انرژی برای آموزش عالی، از اهمیت بالایی جهت سرمایه‌گذاری در میان انواع پروژه‌های ملی دارا است. تهدید‌ها و چالش‌های گوناگون امروز، فرصت‌های زیادی برای دانش و فناوری کشور ایجاد کرده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه دانشگاهیان معتقدند دارایی‌هایی را در اختیار دارند که آن‌چنان که باید مشتری ندارد، ادامه داد: با توجه به مخاطرات پیش آمده در فضای داخلی و خارجی، امروزه جرئت ریسک در مجموعه‌های بسیاری که متکی و نیازمند فناوری روز هستند بالا رفته است. در وضعیت عادی تمایل به ریسک پایین می‌آید، اما در شرایطی پرمخاطره این جرئت بالا می‌رود و این ریسک‌پذیری به سود دانشگاه‌ها و فناوری‌های تولید شده در آن‌ها خواهد بود.

او گفت: خوشبختانه امروز حرکت پرشتابی در زمینه تولید دانش و فناوری وجود دارد و دانشگاه تربیت مدرس نیز به عنوان دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی آموزش عالی کشور، ذخیره خوبی از محققان و پژوهشگران را داراست.

غلامی در پایان گفت: پس از ورود شرکت‌هایی همچون فراب به این پروژه‌ها امیدواریم شرکت‌های کوچک نیز به این زنجیره اضافه شوند تا بیش از پیش شاهد ارتباط دانشگاه و صنعت با یکدیگر باشیم.

کمک به شرکت‌های استارتاپی، وظیفه صندوق نوآوری و شکوفایی

در ادامه علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: وظیفه معمول صندوق کمک به شرکت‌های استارتاپی است، اما موضوع مهم دیگری که صندوق در آن نقش مهمی ایفا می‌کند، هدف‌گذاری سیاست‌هاست.

او افزود: در بحث انرژی خورشیدی، نیاز ملی ایجاب کرد که صندوق این بخش را هدف‌گذاری کند. اتفاق مبارک، ورود فراب به این حوزه می‌تواند باشد. هم اکنون ۲۵ درصد برق کشور توسط نیروگاه‌های ساخته شده توسط فراب تامین می‌شود. دانشگاه تربیت مدرس نیز از انباشت دانش خوبی در این بخش برخوردار بوده و بر همین اساس می‌توان گفت انعقاد این تفاهم‌نامه پیوند مبارکی بین صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه و فراب خواهد بود.

بیشتر بخوانید

ویروس کرونا؛ تاکید وزیر علوم بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌ها

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق نوآوری و شکوفایی و فراب و نیز تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه تربیت مدرس و فراب با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به امضاء رسید.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو