320 میلیارد ریال از محل شناسایی فرار مالیاتی در کردستان وصول شد


320 میلیارد ریال از محل شناسایی فرار مالیاتی در کردستان وصول شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: سال گذشته 320 میلیارد ریال از محل معوقات مالیاتی ناشی از سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی وصول شده است.

حسن سجودی روز دوشنبه در جلسه کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی اداره کل امور مالیاتی کردستان با اشاره به ضرورت برخورد با پدیده فرار مالیاتی در استان اظهار داشت: وصول معوقات مالیاتی ناشی از کارت‌های بازرگانی و حساب‌های اجاره‌ای موجب کاهش فشار بر اقشار کم درآمد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رقم دقیقی از میزان فرار مالیاتی در استان وجود ندارد، اضافه کرد: تازمانی که اطلاعات مالی شفافی وجود نداشته باشد به آمار دقیق فرار مالیاتی دسترسی نداریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان یادآور شد: شناسایی پیگیری و وصول مالیات ناشی از فرار مالیاتی فرایند دشواری است که اداره امور مالیاتی استان دراین راستا نیازمند همکاری دیگر ادارات مرتبط است.

سجودی با بیان اینکه اجرای عدالت اجتماعی مستلزم رعایت عدالت اقتصادی است، گفت: مالیات یکی از مهمترین ابزارهای برقراری عدالت اقتصادی در جامعه است چرا که از یک طرف باعث کاهش فشار به اقشار کم درآمد شده و از سوی دیگر سبب می شود تا بودجه استان تامین شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...