چایی با قابلیت کاهش 25 درصدی مرگ


چایی با قابلیت کاهش 25 درصدی مرگ

ب گفته محققان مصرف منظم چای سبز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و یا مرگ را تا 25 درصد کاهش دهد.

به گزاش جی پلاس، محققان چینی دریافتند مصرف منظم چای، طول عمر را زیاد می‌کند و زندگی سالمی را رقم می‌زند. محققان می‌گویند کسانی که بیش از سه بار در هفته چای می‌نوشند در مقایسه با آنانی که چای نمی‌نوشند یا به طور نامنظم چای می‌نوشند خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهند. در این بین، مصرف چای سبز خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را ۲۵ درصد کم می‌کند.


دکتر دونگ فنگ گو و همکارانش در آکادمی علوم پکن می‌گویند یافته شگفت آور ما این است که عادت طولانی مدت به مصرف چای، فایده‌های مصرف چای را تقویت می‌کند. بررسی محققان بر روی ۲ هزار و ۲۶۷ نفر نشان داد مصرف منظم چای، به مدت هشت سال، خطر بیماری قلبی را ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.همچنین مصرف طولانی مدت چای، خطر ابتلا به بیماری‌های مرگبار قلبی و سکته مغزی را ۵۶ درصد و خطر مرگ را به طور کلی، ۲۹ درصد کم می‌کند.

محققان چینی با بررسی بر روی ۱۰۰ هزار و ۹۰۲ نفر که هیچ سابقه‌ای از حمله قلبی، سکته مغزی یا سرطان نداشتند، نشان دادند در طول مدت هفت سال، ۳ هزار و ۶۸۳ نفر آنان به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا شدند و ۱۴۷۷ نفر بر اثر این بیماری‌ها مردند. در مجموع در مدت هفت سال بررسی، تعداد ۵ هزار و ۴۷۹ نفر از افراد تحت مطالعه مردند.

دکتر سارا سمان و همکارانش در مرکز قلب پلانو در تگزاس می‌گویند چای، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که برای قلب و عروق بسیار مفیدند و از بدن در برابر التهاب، استرس و کاهش فشار خون مراقبت می‌کنند.

محققان می‌گویند چای سبز، ترکیبات بیواکتیوی دارد که شامل فلاونوئید‌ها و پولی فنول‌ها هستند و البته در روغن ذرت و کاکائو نیز یافت می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟