تاجگردون: احمدی‌نژاد مرا از پدر دامادش بیشتر قبول داشت


تاجگردون: احمدی‌نژاد مرا از پدر دامادش بیشتر قبول داشت

«اعتبارنامه تاجگردون» حالا سرخط یکی از جدی‌ترین جنجال‌هایی است که مجلس یازدهم در این هفته‌ها و ماه‌های نخست، با آن دست به گریبان است. به گزارش اعتماد، اصولگرایانی که پیش از ورود به پارلمان، شفافیت...

«اعتبارنامه تاجگردون» حالا سرخط یکی از جدی‌ترین جنجال‌هایی است که مجلس یازدهم در این هفته‌ها و ماه‌های نخست، با آن دست به گریبان است.

به گزارش اعتماد، اصولگرایانی که پیش از ورود به پارلمان، شفافیت را مهم‌ترین شعار خود اعلام می‌کردند، این روز‌ها با غلامرضا تاجگردون و تلاش برای رد اعتبارنامه‌اش مواجهند که مثال استخوانی است در گلوی‌شان؛ چنان‌که نه حاضرند آرای‌شان درباره اعتبارنامه او را شفاف اعلام کنند و نه مدرکی محکمه‌پسند در رد اعتبارنامه او ارایه می‌دهند.

تمام طول این مدت که مساله اعتبارنامه تاجگردون مطرح بود و کمیسیون تحقیق مجلس که چندی پیش رای به تایید آن داد، مشغول بررسی ماجرا بود، این منتخب گچساران در مجلس یازدهم سکوت اختیار کرد تا اینکه سرانجام روز گذشته گفت‌وگویی ویدیویی کوشیده به ابهامات موجود در پرونده‌اش پاسخ دهد.

تاجگردون در جریان این گفتگو، ابتدا به اتهام جعل عنوان «دکتر» که از سوی برخی اصولگرایان، ازجمله احمد توکلی به او نسبت داده می‌شود، پرداخته و با بیان اینکه «در پوستر‌های انتخاباتی‌ام ننوشتم دکتر تاجگردون»، می‌گوید: «این مقطع را در دانشگاهی در بلژیک گذراندم که مدرکش مورد تایید وزارت علوم نبود، اما من مدرک دکتری به‌جایی ارایه ندادم و در مدارک کاری‌ام نیز نوشته شده کارشناسی ارشد که از دانشگاه شهید بهشتی گرفته‌ام.»

او در بخش دیگری از این گفتگو در واکنش به انتشار اظهارنظری جنجالی از او گفت که «نگفتم در مجلس اصلاح‌طلب، اصلاح‌طلبم و در مجلس اصولگرا، اصولگرا. گفتم اگر مجلس هم اصولگرا باشد، من از آن‌ها جلوترم دلیل این مساله هم آن است که تخصصِ من بر آن‌ها برتری دارد. در مجلس اصولگرای نهم هم من رییس کمیسیون بودم چراکه کمیسیون برنامه و بودجه برخلاف مابقی کمیسیون‌ها، کمیسیونی تخصصی است و شما با عدد و رقم سر و کار دارید. در نهایت باید شما کاری کنید که بودجه جمع شود.»

منتخب گچساران همچنین در توضیح اتهام سوءاستفاده از جایگاهش برای مقاصد محلی نیز گفت که «یکی از جرایم مشهود من که اعلام شده، این است که از منابع بودجه برای حوزه انتخابیه استفاده کرده‌ام. اگر سیستان و بلوچستان بیاید و بگوید تاجگردون به من توجه نداشته، قبول می‌کنم، ولی عدالت بر این است که گچسارانی که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بودجه کشور را فراهم کرده، پول داشته باشد. وقتی من نماینده شدم، حدود یک میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری این شهر بود؛ آن‌هم، چون مجاری قانونی طوری تعریف شده بود که حق این مردم ادا نمی‌شد.»

این نماینده مجلس همچنین درباره اختلافات میان خود با پدر داماد رییس‌جمهوری سابق ایران نیز گفته است: «مساله شخصی با سردار خورشیدی ندارم. ماجرا ربطی به احمدی‌نژاد ندارد؛ چون اولین رانده شده از بارگاه احمدی‌نژاد شخص خورشیدی است.» او همچنین گفته است: «احمدی‌نژاد من را درباره مسائل کارشناسی بیشتر از خورشیدی می‌پذیرفت. آقای خورشیدی رقیب من بوده و رای نیاورده، ولی ما مشکل خانوادگی نداریم. خواهران و برادرزاده‌هایش با من هستند.» او همچنین در پاسخ به این اتهام که از «تله» شورای نگهبان گریخته است، گفت: «من ۵ دوره است که تایید صلاحیت از شورای نگهبان می‌گیرم و بنابراین اگر موردی بود، رد صلاحیت می‌شدم.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد