طرز تهیه شیرینی ناپلئونی


طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

در گزارش زیر طرز تهیه شیرینی ناپلئونی را آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی

در مطلب زیر طرز تهیه شیرینی ناپلئونی را آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای خمیر هزارلا

آرد کاملا سفید: ۳۰۰ گرم
کره: ۱۵۰ گرم
یک عدد: تخم مرغ
روغن مایع: یک قاشق سوپخوری
جوهرلیمو: یک دوم قاشق چایخوری
وانیل: یک دوم قاشق چایخوری
نمک:یک قاشق چایخوری
آب خنک: یک فنجان

طرز تهیه خمیر هزارلا

برای تهیه خمیر هزارلا ابتدا در کاسه بزرگی آرد را بریزید. وسط آن را گود کرده و در ظرف دیگری تخم مرغ، روغن مایع، جوهرلیمو، آب و نمک را مخلوط کنید و آن را به آرد اضافه کنید تا خمیر صاف یک دستی به عمل بیاید. خمیر را یک ساعت بگذارید، بماند تا جا بیفتد.

روی سطح مسطحی آرد پاشیده، خمیر را به قطر ۲ سانتی متر به شکل مربع پهن کرده و کره را در وسط خمیر جای دهید و چهارگوش خمیر را روی کره بکشید و با وردنه آرام آرام روی خمیر ضرباتی وارد کنید تا کره نرم شود.

سپس خمیر را به ضخامت یک سانتی متر پهن کرده و آن را شش لا، تا بزنید و در جای خنک بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه خمیر را مجدداً پهن کرده و به قطر یک سانتی متری باز کنید و این بار برعکس دفعه گذشته، عرض خمیر را طول خمیر قرار دهید و شش لا، تا بزنید و در جای خنکی بگذارید و باز بعد از ۲۰ دقیقه عمل دفعه گذشته را تکرار کنید و هر بار آرد اضافه روی خمیر را با برس کنار زده و ۶ بار خمیر را باز و بسته کنید و در دفعه آخر آن را به قطر یک سانتی متر پهن کنید.

شیرینی‌هایی که می‌توانید با این خمیر هزارلا تهیه کنید عبارتند از:

ناپلئونی، پاپیونی، زبان، قیفی، خامه‌ای و ولوان.

طرز تهیه شیرینی

خمیرهزارلا را به شکل مربع یا مستطیل به قطر ۵/۱ تا ۱ سانتی متر باز کرده و در سینی فرمی چینیم و آن را دروسط پنجره فر روی درجه ۴۰۰ فارنهایت، مدت ۲۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا شیرینی‌ها پف کرده و بپزند.

بعد از پخت خمیر را از وسط برش زده و به دو قسمت تقسیم میکنیم، خامه قنادی را فرم داده و بین لایه‌ها را خامه قنادی میزنیم. روی شیرینی‌ها را با پودر قند و پودر پسته تزئین میکنیم.

منبع: rangiiin cake

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن