کاهش 23.4 درصدی تلفات تصادفات در دو ماهه نخست امسال


کاهش 23.4 درصدی تلفات تصادفات در دو ماهه نخست امسال

​سازمان پزشکی قانونی کل کشور اعلام کرد: در دو ماهه نخست سال جاری یکهزار و 973 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات دو هزار و 575 بود، 23.4 درصد کاهش یافته است.

کاهش 23.4 درصدی تلفات تصادفات در دو ماهه نخست امسال
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، از کل تلفات حوادث رانندگی در دو ماهه نخست سال جاری یکهزار و ۶۳۶ نفر مرد و ۳۳۷ نفر زن بودند.

در این مدت استان‌های تهران با ۱۶۳، فارس با ۱۴۹ و کرمان با ۱۴۸ فوتی بیشترین و استان‌های چهارمحال و بختیاری و ایلام هر کدام با ۱۹، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۱ و اردبیل با ۲۴ کمترین آمار تلفات تصادفات را داشته اند.

همچنین در این مدت از کل تلفات تصادفات یکهزار و ۲۷۴ نفر در جاده‌های برون شهری، ۵۶۸ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۱۱۸ نفر در جاده‌های روستایی و ۱۳ نفر در سایر مسیر‌ها جان خود را از دست داده اند.

بیش از ۳۵ هزار مورد مراجعه مصدومان

در دو ماهه نخست امسال ۳۵ هزار و ۸۶۹ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۹۱ نفر مرد و هشت هزار و ۵۷۸ نفر زن بودند.

آمار مراجعات مصدومان حوادث رانندگی نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۸.۶ درصدی مواجه بوده است.

کاهش تلفات در اردیبهشت ماه

آمار تلفات حوادث رانندگی در اردیبهشت امسال با یکهزار و ۱۴۱ متوفی، کاهش ۱۴.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

در این ماه ۲۲ هزار و ۹۶۸ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵.۳ درصد کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی