کاهش 6 درصدی طلاق توافقی امسال در گلستان


کاهش 6 درصدی طلاق توافقی امسال در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: طلاق توافقی امسال 6 درصد در محاکم استان کاهش یافته است.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای قضایی استان در گرگان گفت: علاوه بر طلاق توافقی، ضرب و جرع عمدی، توهین، تصادفات و خیانت در امانت هم بهار امسال در استان کمتر شده است.

هاشمیان افزود: جرایم مالی مانند سرقت، کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع امسال بیشتر شده است و نیازمند حضور پررنگ‌تر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای کاهش جرایم در این بخش هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود به صدور ۲ هزار رای جایگزین حبس، بهار امسال اشاره کرد و از دستگاه‌های اجرایی خواست: برای پذیرش محکومان مالی و رای باز زندان و کسانی که به مجازات‌های جایگزین حبس محکوم شده اند اعلام آمادگی کنند.

هادی هاشمیان افزود: مجازات‌های جایگزین حبس برای کسانی که سابقه کیفری ندارند و جرایم سبک و غیرعمد مرتکب شده اند صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود از کاهش مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در محاکم استان به کمتر از ۱۰۰ روز خبر داد و گفت: امسال ۲۳ درصد پرونده‌های معوق و پارسال ۷۰ درصد پرونده‌های معوق با تلاش جهادی همکاران ما رسیدگی شد که همین امر میانگین رسیدگی به پرونده‌ها که پیشتر به چند ماه می‌رسید به کمتر از ۱۰۰ روز کاهش داد که به معنای احقاق حق زودتر طرفین پرونده هاست.

هادی هاشمیان در ادامه این جلسه بار دیگر از مدیران خواست: نظات بر زیرمجموعه را جدی بگیرند.

هاشمیان از مردم استان هم دعوت کرد: با عضویت در سامانه سجام، اسیب‌های اجتماعی و فساد اقتصادی را رصد و به مسئولان قضایی اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور