سه هزار واحد مسکونی برای ایثارگران البرز ساخته می شود


سه هزار واحد مسکونی برای ایثارگران البرز ساخته می شود

کرج - ایرنا - بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور براساس یک تفاهم نامه ، سه هزار واحد مسکونی برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در استان البرز احداث می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، تفاهم نامه تامین زمین در شهرجدید هشتگرد، سیاهکلان کرج و فردیس روز دوشنبه با حضور سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و عزیزاله شهبازی استاندار البرز در تهران امضا شد.

استاندار البرز گفت : این تفاهم نامه در اجرای بندهای ۸ و ۱۲ سیاست های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در امور ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران و فصل دوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و برای تامین مسکن ایثارگران استان البرز منعقد شد.

وی ادامه داد: تامین مسکن ایثارگران واجد شرایط ماده ۷ قانون در استان البرز، ساماندهی گلزارشهدا، ارایه فهرست ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون که تاکنون از خدمات زمین و مسکن دولتی استفاده نکرده اند ظرف ۲ هفته، تعیین بانک عامل و سهمیه تسهیلات ساخت مسکن ایثارگران بدون نام وبه تعدادواحد قابل ساخت در پروژه در زمان شروع اقدامات اجرایی (تمام هزینه های ساخت و تکمیل پروژه بجز آماده سازی زمین که به عهده استانداری می باشد) از جمله مفاد این پیمان محسوب می شود.
شهبازی با اشاره به تعهدات استانداری در این تفاهم نامه گفت: برنامه ریزی و اقدام لازم برای تامین مسکن حداقل سه هزار نفر از ایثارگران واجد شرایط ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اقدامات لازم برای شناسایی و تغییر کاربری زمین های با مالکیت بنیاد شهید جهت واگذاری به ایثارگران در سطح استان ظرف مدت سه ماه باید صورت گیرد.

وی افزود: تعیین تکلیف زمین ۱۱ هکتاری موسوم به سیاهکلان ظرف دو هفته و شروع اقدام برای آماده سازی و ساخت پروژه برابر حداکثر تراکم مجاز ظرف مدت سه ماه و ساماندهی تمام گلزارهای باقیمانده و در دست اقدام در سطح استان تا پایان سال جاری طبق دستورالعمل ابلاغی بنیاد حداکثر تا سقف ۲۰میلیارد ریال نیز در این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه دلسوزی، تعهد و اخلاق دکتر شهبازی منجر شد که البرز در حوزه اشتغال به رغم مهاجرت سنگین بسیار خوب عمل کند ، گفت: اکنون نیز نیت خیر استاندار البرز باعث شد که تفاهم نامه ای برای تامین زمین و ساخت مسکن ایثارگران در البرز منعقد شود.

سعید اوحدی افزود: در مراسم تحویل ۱۷۴ واحد مسکونی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران البرز که روز پنجشنبه قبل صورت گرفت، امضای این تفاهم نامه با همت استاندار محترم البرز و همراهی وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: با این اقدام البرز به الگویی برای کشور تبدیل می شود و مشکل تامین مسکن ایثارگران در این استان حل می شود.

اوحدی گفت: این اقدام در پنج استان دیگر کشور نیز جهت تامین در مجموع ۱۲ هزار واحد مسکونی در دستور کار است.

وی افزود: شب گذشته در جلسه هیات دولت افزایش وام مسکن با تعیین بانک های عامل، و احداث ۱۲ هزار مسکن ایثارگران مصوب شد و براساس دستور رییس جمهوریتا پایان دولت دوازدهم باید تمام مطالبات جامعه ایثارگری محقق شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست