تفکر الهی شهید چمران منجر به زایش رویکردهای نوین در صنعت دفاعی کشور شد


تفکر الهی شهید چمران منجر به زایش رویکردهای نوین در صنعت دفاعی کشور شد

نشست شورای راهبردی وزارت دفاع با حضور وزیر ، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ، معاونین و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت دفاع و مهدی چمران رئیس بنیاد شهید چمران در ستاد این وزارتخانه برگزار شد.

نشست شورای راهبردی وزارت دفاع با حضور وزیر ، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ، معاونین و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت دفاع و مهدی چمران رئیس بنیاد شهید چمران در ستاد این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران، رییس بنیاد «شهید چمران» در این نشست که مقارن با ایام سالروز شهید چمران برگزار شد با گرامیداشت نام و یاد شهدا به ویژه نخستین وزیر شهید وزارت دفاع - دکتر مصطفی چمران در تشریح ابعاد شخصیتی این شهید والا مقام گفت: دکتر چمران یک انسان وارسته و جدای از تعلقات دنیایی و بدور از رفتار و اعمال جناحی با تأسی به سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به خصوص حضرت امیرالمونین علی (ع) یک مجاهد و عارف تمام عیار بود ‌که در تمام عصر زندگی ‌و ‌کوران حوادث سخت مبارزه به ویژه با ضدانقلاب و دفاع مقدس لحظه‌ای آرام نگرفت.

چمران با بیان اینکه شهید چمران یک فرد چند وجهی و یک مدیر در عرصه های مختلف بود افزود: او از کودکی پای درس علما نشست و با بهره مندی از ظرفیت عظیم مکتب تشیع قدم در راه علم و تهذیب نفس گذاشت و در رشته ی تحصیلی خود متخصص و دانشمندی بی بدیل بود؛

وی تصریح کرد: شهید چمران در عرصه مدیریت سیاسی و نظامی نیز شخصیتی منحصر به فرد بود و در نهایت، مبارزات شهیدچمران پایه اصلی مقاومت اسلامی در لبنان و سوریه شد تا جائیکه امروز مقاومت اسلامی، دغدغه اصلی آمریکا و قدرت‌های غربی است که برای شکست آن، دست به هر کاری می‌زنند.

وی گفت: تلاش های مجاهدانه و خستگی ناپذیر و همچنین عمق راهبردی شهید چمران در تشکیل اولین وزارت دفاع در دوران استقرار نظام نوپای جمهوری اسلامی و پی‌ریزی پایه‌های تحول در صنعت دفاعی بومی کشور و قرار گرفتن نیروهای مسلح در مسیر تولید "قدرت " بسیار قابل تأمل است.

مهدی چمران با اشاره به توانمندی‌های شهید چمران در عرصه صنعت دفاعی کشور خاطرنشان کرد: تردیدی نیست تفکر الهی شهید دکتر چمران به‌ویژه در مقطع کوتاه تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که منجر به زایش رویکردهای نوین و بومی در عرصه صنعت دفاعی کشور شد، برای امروز جامعه اسلامی که در مصاف نامتقارن، سخت و تمام‌عیار اقتصادی با جبهه زورگویان و زیاده‌طلبان مستکبر به‌ویژه شیطان بزرگ آمریکا قرار دارد، می‌تواند مؤثر و رهگشا واقع شود.

رئیس بنیاد شهید چمران با اشاره به اقدامات نوآورانه شهید بزرگوار در عرصه صنعت دفاعی تصریح کرد: اولین جرقه‌‌های خوداتکایی کشور در این حوزه، توسط این مرد بزرگ شعله ور شد و سازمان صنایع دفاع به عنوان یک میراث ارزشمند شهید چمران در دوران تصدی خود امروز یک مجموعه بزرگ و راهبردی است که وظیفه خطیر تولید تجهیزات و تسلیحات پیشرفته گوناگون نظامی را برعهده دارد و تا به امروز دستاورد‌های بسیار بزرگی را برای کشور در زمینه تولیدات دفاعی به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه شهید چمران باور داشت که باید روی پای خود بایستیم خودمان بسازیم و با اتکا به ظرفیت های خود به بالندگی برسیم گفت: اولین موشک پرتابی ایران را او در "دُب حردان" آزمایش کرد و اولین زیردریایی ساخت ایران توسط او در آب‌های همین منطقه آزمایش شد که یک زیردریایی کوچک ۶ متری چریکی بود.

چمران افزود: شهید چمران اولین موشک زیردریایی را که برای شکستن خاکریزهای دشمن بعثی که جلوی ساحل ایجاد شده بود،مورد بهربرداری قرار داد و اولین پل واقعی چریکی توسط وی ساخته شد که نمونه این پل در منطقه سوسنگرد و نیز نوع نفررو آن هم در عملیات فتح‌المبین در منطقه "جسر نادری" مورد استفاده رزمندگان اسلام قرار گرفت.

رئیس بنیاد شهید چمران در پایان با بیان اینکه شهید دکتر چمران اولین خودروی نیمه شنی را که با یک جیپ لندرور ساخته شده بود را در منطقه"شُحِیطیه" بر روی تپه‌های ماسه‌ای "الله اکبر" مورد استفاده قرار داد و در نهایت آغاز حرکت خودکفایی در نیروهای مسلح با اقدامات شهید چمران پایه‌گذاری شد گفت: دکتر چمران اعتقاد شدیدی به "ما‌ می‌توانیم" داشت و این نگاه او خوشبختانه تا به امروز هم ادامه دارد و دستاوردهای ارزشمندی برای میهن اسلامی به ارمغان آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس