از دوئل کلاسیک آقا معلم و ژنرال تا رونمایی از استقلالِ بدون فرهاد


از دوئل کلاسیک آقا معلم و ژنرال تا رونمایی از استقلالِ بدون فرهاد

تهران- ایرنا- هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر با انجام سه بازی به اتمام می‌رسد که در مهمترین دیدارها سپاهان میزبان گل‌گهر است و استقلال در ورزشگاه آزادی پذیرای سایپا خواهد بود.

هفته بیستم و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امشب(دوشنبه) با انجام سه دیدار به اتمام می‌رسد. سه دیداری که می‌تواند در وضعیت تیم های مدعی قهرمانی، کسب سهمیه و پایین جدولی تاثیرگذار باشد.

سپاهان - گل‌گهر سیرجان

سه هفته بدون برد اصلا برای امیرقلعه‌نویی و شاگردانش نباید به چهار هفته برسد. آنها بدون تردید در پی این هستند تا در خانه از سد رقیب اوج گرفته خود بگذرند. گل‌گهر در ۶ هفته اخیر هیچ شکستی نداشته و توانسته از قعر جدول کمی جدا شود. در کنار همه این مسائل تقابل امیر قلعه‌نویی و مجید جلالی می‌تواند یک دوئل کلاسیک را برای علاقمندان به بار بنشاند.

سپاهان برای ماندن در رده دوم به برتری در این دیدار نیاز دارد. آنها در آخرین دیدار پیش از تعطیلی مقابل ذوب‌آهن با تساوی یک بر یک متوقف شدند. گل‌گهر اما دست به کار بزرگی زد و با یک گل از سد استقلال تهران گذشت.

در دیدار رفت این ۲تیم سپاهان با گل های سجاد شهباززاده و علی قربانی به برتری رسید؛ جدالی که مصادف شده بود با اولین حضور مجید جلالی بر روی نیمکت این تیم سیرجانی.

فولاد - ماشین‌سازی تبریز

جدال این ۲ تیم در نیم‌فصل، دوروی متفاوت داشت. یک نیمه اول جذاب و یک نیمه دوم کم‌افت و خیز. در آن مسابقه فولاد موفق شد با نتیجه سه بر ۲ از سد میزبان خود بگذرد و هر پنج گل در همان نیمه نخست به ثمر رسید. ایوب والی ستاره میدان بود که ۲ گل زد و احمدعبدالله زاده نیز زننده دیگر گل تیم اهوازی بود. در سوی مقابل سامان نریمان‌جهان و احمدرضا زنده‌روح گلزنان تیم میزبان بودند. از این نفرات فقط عبدالله‌زاده در بازی پیش رو حاضر خواهد بود.

فولاد به واسطه شکست استقلال روحیه زیادی دارد. آنها با آن سه امتیاز به رده پنجم صعود کردند و وارد جرگه مدعیان جدی کسب سهمیه شدند. شاگردان جواد نکونام روی سه امتیاز دیدار با ماشین‌سازی حساب ویژه‌ای باز کردند و باید دید به این مهم دست پیدا می‌کنند یا خیر. در سوی مقابل اما تیم احد شیخ‌لاری اصلا اوضاع خوبی ندارد. آنها آخرین بار در هفته شانزدهم با هدایت رسول خطیبی استقلال را بردند و در بازی‌های بعدی به توفیق خاصی نرسیدند و حالا با ۲۴ امتیاز در رده نهم قرار دارند. ماشین با وضعیتی که در جدول دارد خطر زیادی بابت سقوط ندارد مگر اینکه وارد بحران جدی شوند.

استقلال - سایپا

در غیاب فرهاد مجیدی و چند بازیکنان موثر دیگر، استقلال باید در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا برود. دیدار رفت این ۲ تیم با برتری چهار بر صفر آبی‌پوشان تهرانی تمام شد اما حالا دیگر خبری از استراماچونی نیست.

خیلی ها منتظرند تا ببینند استقلال نسبت به دیدار برابر سایپا چه تغییراتی را خواهد داشت. آنها برای رسیدن به رتبه دوم و خروج از بحرانی که درش گیر کرده‌اند نیاز به پیروزی دارند و هیچ چیزی به جز آن راضی‌شان نخواهد کرد.

سایپا هم با ابراهیم صادقی برای بقا می‌جنگد. آنها در این فصل در درون زمین و بیرون زمین بسیار جوان شدند و حالا اوضاع چندان خوبی را ندارند. امیرحسین حسین‌زاده رباط پاره کرد و جدی‌ترین غایب خودروسازان خواهد بود. نارنجی‌پوشان در صورت پیروزی می‌توانند از رده چهاردهم جدا شوند.

گفتنی است هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر طی روزهای چهاردهم و پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن