دهه کرامت، فرصتی برای بازنگری جوهر وجودی انسان


دهه کرامت، فرصتی برای بازنگری جوهر وجودی انسان

حجت الاسلام و السملمین خدایاری گفت: دهه کرامت، فرصتی برای بازنگری جوهر وجودی انسان بوده و در این ایام ابتدا باید انسان از دیدگاه اسلام را باید بشناسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، نیز ظهر امروز، (5 تیر) سال‌جاری، در چهارمین جلسه هم اندیشی برنامه های دهه کرامت،

با بیان اینکه در این ایام ابتدا باید انسان از دیدگاه اسلام را باید بشناسانیم، گفت: دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است که اندیشه متعالی دینی نسبت به زنان و دختران و تجلیل از بانوان و دختران و عفیف به صورت شایسته صورت بگیرد، هرچند شرایط به گونه ای است که اقتضائات خاص خود را دارد و باید به این مضووع اهتمام ویژه داشت.

وی دهه کرامت را فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار(ع) و تبیین فرهنگ قرآنی دانست و تصریح کرد: توجه به اهل بیت(ع) و شناسایی شخصیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و ترویج و نهادینه کردن ارزش های موجود در سنت و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) از جمله مهمترین اهداف و اولویت های دهه کرامت است.

حجت الاسلام و المسلمین خدایاری گفت: تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه(س) در جامعه موجب می شود تا بانوان به خصوص دختران ما با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت(ع) نماد عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باشند. در واقع دهه کرامت باید بتواند موجب رشد فردی و اجتماعی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ائمه اطهار (ع) مخنص زمان خاصی نبوده و هر زمانی باید به این موضوع پرداخته شود و کانون های فرهنگی و هنری باید روی این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند. و اهل بیت (ع) ما اقیانوسی بزرگ هستند که باید بهره کافی ببریم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دهه کرامت از این لحاظ اهمیت دارد که نویددهنده‌ی ادامه حیات اسلام در چهارچوب دستورات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و نجات ارزش‌های انسانی در سایه آموزه‌های دینی است، دینی که با قربانی‌های فراوان معصومین (ع) و بزرگان دین تا امروز به حیات پربرکت خود ادامه داده است.

پایان پیام/566

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان