مدیر کمیته امداد لارستان: اعطای وام به نیازمندان هدفمند است


مدیر کمیته امداد لارستان: اعطای وام به نیازمندان هدفمند است

شیراز-ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لارستان گفت: اعطای وام از صندوق قرض‌الحسنه این نهاد هدفمند است و با رویکرد محرومیت زدایی از اقشار ضعیف جامعه و کمک به حل مشکل نیازمندان واقعی صورت می‌گیرد.

روابط عمومی کمیته امداد شهرستان لارستان، در گزارش روز یکشنبه خود به نقل از هوشنگ دلاور افزود: بخش عمده‌ای از سپرده‌گذاری‌ها در صندوق قرض‌الحسنه این کمیته از سوی نیکوکاران و افراد خیر این شهرستان است و نقش پُررنگ آنها در این عمل خداپسندانه قابل تقدیر است.

وی بیان داشت: انتظار داریم خیران و افراد نیک‌اندیش این شهرستان با سپرده‌گذاری هر چه بیشتر در صندوق قرض‌الحسنه این کمیته، از این نهاد برای کمک به نیازمندان، پیوسته حمایت و پشتیبانی کنند.

دلاور ادامه داد: میزان پرداختی این صندوق در سه ماهه نخست سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ بیانگر حدود ۶۶ درصد افزایش است.

به گفته وی، در مدت یاد شده از مجموع تسهیلات پرداختی به نیازمندان شهرستان لارستان، بیش از یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارات خیران و سپرده‌گذاران نیک‌اندیش این شهرستان تامین شده است.

در این گزارش، آماری از کل پرداختی‌ها از محل صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد لارستان در سه ماه اول سال ۹۹ اعلام نشده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان لارستان همچنین اضافه کرد: این تسهیلات بیشتر برای رفع مشکلات نیازمندان، جامعه هدف و مددجویان زیر پوشش این کمیته و برای اموری از جمله کمک به ساخت و تعمیر واحد مسکونی، ودیعه مسکن و وام‌های کارگشایی پرداخت شده است.

دلاور افزود: با توجه به اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، عضو شبکه شتاب کشور است، وام‌های کارگشایی را تا سقف ۵۰ میلیون ریال و کمتر از آن را بدون کارمزد و وام‌های بیشتر از آن را با سه درصد کارمزد به نیازمندان پرداخت می کند..

وی اظهار داشت: تسهیلات ودیعه مسکن نیز ۲۰۰ میلیون ریال، ایجاد اشتغال ۵۰۰ میلیون ریال و تسهیلات خرید مسکن در مناطق روستایی و شهری به ترتیب ۲۵۰ میلیون و ۳۵۰ میلیون ریال است که با معرفی یک نفر ضامن به مددجویان و نیازمندان پرداخت می‌شود.

دلاور، یکی از اهداف مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) را توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این نهاد بیان کرد و گفت: هم اینک نزدیک به چهار هزار خانوار از جععیت حدود ۲۳۰ هزار نفری شهرستان لارستان زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار داردند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس