ممانعت آمریکا از دسترسی قربانیان حملات شیمیایی به دارو


ممانعت آمریکا از دسترسی قربانیان حملات شیمیایی به دارو

رکنا : وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که آمریکا مانع دسترسی قربانیان حملات شیمیایی به دارو می‌شود.

به گزارش رکنا ، وزارت امور خارجه کشورمان در صحفه توئیتری خود نوشت: «ایالات متحده امروز از طریق تحریم‌های غیرانسانی مانع صادرات داروی مورد نیاز برای قربانیان جنگ افزار شیمیایی، داروهای مورد نیاز سایر قربانیان و همچنین داروهای مورد نیاز برای سایر بیماران می‌شود.»

وزارت امور خارجه پیشتر در توئیتی به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت نوشته بود: «33 سال از حمله شیمیایی به سردشت می گذرد. ما هرگز حمایت و همراهی آمریکا و اروپا از صدام را در این حمله وحشتناک فراموش نکرده و نخواهیم کرد. ما هرگز سکوت شورای امنیت را در این جنایت فجیع از یاد نبرده و نخواهیم برد. ما هر چه را که آن ها ویران کرده اند، دوباره می سازیم.»

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین و وحشتناک‌ترین تهاجم شیمیایی‌ای بود که آثار و پیامدهای منفی زیادی به بار آورد. جمهوری اسلامی ایران این تهاجم را غیرانسانی اعلام کرد و شهر سردشت را نخستین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان بعد از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامید.

حمله شیمیایی هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق به شهر سردشت، به شهادت 110 نفر و مجروح شدن 5000 تن انجامید و هنوز هم تعدادی از مردم سردشت با آثار و پیامدهای این بمباران دست به گریبان هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...