همتی خبر داد: 2 برنامه بانک مرکزی برای مدیریت نقدینگی/ طرح سپرده یورویی به شورای پول و اعتبار می‌رود+جزئیات


رئیس کل بانک مرکزی از ارائه طرح گواهی سپرده یورویی به شورای پول و اعتبار در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قرار است بانک مرکزی در قالب گواهی یورویی با سود مشخص، و با فروش به نرخ بازار ، نسبت به جمع آوری ریال اقدام نماید.

به گزارش سایت طلا ، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی به بیان دو نکته مهم درباره مدیریت نقدینگی توسط بانک مرکزی پرداخت و اعلام کرد: 1-در راستای چارچوب فعلی سیاستگذاری پولی و اجرای عملیات بازار باز ، وبه منظور مدیریت نقدینگی و هدایت تورم به سمت هدف 22 درصدی ، بانک مرکزی به زودی طرح گواهی سپرده یورویی رابه شورای پول واعتبار ارائه خواهد داد. بر این مبنا، قرار است بانک مرکزی در قالب گواهی یورویی با سود مشخص، و با فروش به نرخ بازار ، نسبت به جمع آوری ریال اقدام نماید. دراین طرح بانک مرکزی باتکیه برذخایر کافی اسکناس یورویی خود‌ متعهد می‌شود، عین مبلغ را در زمان سررسید به یورو پرداخت نماید.


2- اقدام پیشین بانک مرکزی برای کمک به ثبات بیشتر در بازارهای دارایی، یعنی افزایش نرخ سود سپرده بانک‌ ها نزد بانک مرکزی از 10 درصد به 12 درصد ، که از روز گذشته اجرایی شد، موجب تعدیل سریع نرخ سود بین بانکی شده و از 10.5درصد به 12.5درصد افزایش یافت. بانک مرکزی اقدامات ثبات بخش خود در بازارهای مالی را تداوم خواهد داد.ضمن اینکه چارچوب فعلی سیاست پولی این اجازه را می‌دهد که در زمان مقتضی و تا جایی که نیاز باشد،سیاستگذار از ابزار پولی خود به منظورثبات مالی و رسیدن به هدف تورمی استفاده نماید.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

تصویب واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی | 3.3 هزار پیش بینی طلای جهانی در هفته پیش رو | 4.4 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 22.4 هزار دلار قیمت موبایل را 20 درصد گران کرد/قیمت گوشی سری A سامسونگ | 1.9 هزار دلایل سرعت لاکپشت وار رشد مو چیست؟+راه حل | 3.2 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر