لزوم جلوگیری از قطع درختان باغ‌بهشت سعادت‌آباد در پایتخت


لزوم جلوگیری از قطع درختان باغ‌بهشت سعادت‌آباد در پایتخت

تهران - ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه 2 تهران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا؛ «مجید فراهانی»، روز یکشنبه در صحن شورای شهر گفت: موضوع قطخ درختان باغ بهشت روز چهارم تیرماه از طریق نامه پیوست که به امضاء ۱۲۱ نفر از همشهریان مسئول سعادت آباد اطلاع رسانی شد.

وی افزود: بر اساس گزارش همشهریان طی ۱۰ سال گذشته نزدیک به چهار پنجم مجموعه باغ بهشت با قطع درختان و تبدیل آنها به ۱۴ برج غول آسای ۱۳ طبقه دیگر بهشت درختان و طبیعت نیست بلکه به جهنمی برای درختان تبدیل شده است و این روند طی روزهای گذشته با قطع درختان برای تامین سرانه های بهداشتی و آموزشی ادامه یافته است.

فراهانی گفت: متاسفانه افزایش قیمت زمین و مسکن در سال‌های اخیر و مرغوبیت و مطلوبیت اراضی این محدوده برای ساخت و ساز، زمینه ساز از بین بردن درختان و باغات و سر برآوردن برج ها و ساختمان‌ها را فراهم آورده است.

عضو شورای تهران یا بیان اینکه ادامه این روند به نفع مردم و زندگی آنان نیست، اظهار داشت: با از میان برداشتن این درختان، زمینه کاهش کیفیت زندگی در شهر فراهم می شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: با عنایت به اهمیت موضوع به عنوان نماینده مردم تهران، بر اساس وظیفه و در دفاع از حقوق عامه شهروندان در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه ۲ » بر اساس تکالیف مصرح برای شهرداری تهران در قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع درخت به شهردار تهران تذکر می دهم.

«زهرا نژاد بهرام» عضو هیات رییسه شورای شهر هم در ادامه از پلاک گذاری درختان مجتمع بهشت خبر داد.

وی گفت: ‌به منظور حفاظت از درختان مجتمع باغ بهشت در منطقه دو، امروز پلاک گذاری درختان این مجموعه آغاز می‌شود.

نژاد بهرام افزود: دیروز در پی نظارت اجتماعی شهروندان و دغدغه آنها نسبت به ضرورت حفاظت از فضای سبز برای نخستین بار شهرداری منطقه ٢ در تفاهم با مدیریت مجتمع نسبت به پلاک کوبی درختان این مجتمع اقدام کرد.

به گفته وی، افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ درخت تنومند و کهن سال و تازه غرس شده در محوطه این مجتمع وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر