دهه کرامت، فرصتی برای پویایی فعالیت‌های فرهنگی است


دهه کرامت، فرصتی برای پویایی فعالیت‌های فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دهه کرامت فرصتی برای پویایی فرهنگی و زمینه ارزنده‌ای برای پرداختن به سیره ائمه اطهار و ترویج باورهای دینی و آموزه‌های منبع رضوی و فاطمی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در هشتادوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه دهه کرامت، دهه تکریم و احترام است، اظهار کرد: در این فرصت می‌توانیم جوانان را با قرآن و اهل بیت مستحکم پیوند دهیم تا این معارف در بین آن‌ها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و دینی فرصت دارند در این ایام پیوند بین نسل‌ها را تقویت کنند، گفت: باید در دهه کرامت بزرگی و منش بزرگوارانه را در جامعه ترویج کنیم.

وی دهه کرامت را فرصتی برای یادآوری انسانیت و جایگاه زن در سیره اهل بیت دانست و گفت: در جهان به اصطلاح توسعه یافته زنان در حد یک ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دهه کرامت فرصتی مناسب برای افزایش تقوا و بصیرت دینی به منظور ساخت جامعه اسلامی است.

وی با تاکید بر افزایش بصیرت دینی، اظها کرد: در دهه کرامت باید توجه بیشتری به مبانی اعتقادی و اخلاقی داشته باشیم تا به صورت دقیق‌تر با اهل بیت آشنا شویم‌.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به وجود دو مرقد مطهر از ائمه اطهار در خاک ایران اسلامی، ضریح‌های متبرکه را منشاء برکات فراوان برای کشور عنوان کرد.

وی، تبلیغ سیره رضوی را متذکر شد و گفت: در دهه کرامت باید با بازنگری در جوهر وجودی انسان و شناخت خود واقعی انسان بخشندگی و کمک به دیگران را تمرین کنیم.

وی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به حوادث تلخ و دردناک تیرماه و گرامیداشت یادو خاطره شهید دکتر بهشتی، گفت: یکی از این حوادث تلخ ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه در مسجد ابوذر تهران بود که به فضل الهی معظم له ماندند تا هدایت نظام اسلامی و رهبری مسلمانان جهان را بعداز امام راحل عهده‌دار شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امام جمعه تبریز تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبر، امام خامنه ای عزیز، با همان صلابت امام راحل دوام و قوام دارد.

وی در ادامه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: بدلیل پایین آمدن سن اعتیاد و شیوع آن در بین خانم ها باید اقدامات فرهنگی موثر در جامعه و در مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، وی فرهنگ مصرف بهینه در منابع انرژی را هم‌ متذکر شد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شروع فصل گرما مصرف آب و استفاده از وسایل گرمایشی بیشتر شده است از این باید با فرهنگ سازی در جهت تغییر سبک زندگی مردم، مصرف بهینه در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس