چرخ همکاری بیمارستان بهمن لنگ می‌زند


چرخ همکاری بیمارستان بهمن لنگ می‌زند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: علاوه‌ بر کمبود نیروی پرستاری، بیمارستان بهمن نیز با دانشگاه علوم‌پزشکی همکاری ندارد.

پرویز قزلباش عصر دیروز (۷ تیر) در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، بیمارستان‌ها را در حال حاضر نقطه امید مردم دانست و اظهار کرد: در ابهر تخت‌های بیمارستانی پر شده و در خرم‌دره نیز وضعیت مشابهی وجود دارد. مشکل عمده در ابهر نداریم و متخصص عفونی و زیرساخت‌های مناسب وجود دارد.

وی با اشاره به معوقات پرستاران، افزود: در حال حاضر معوقات پرستاران کمتر شده، ولی معوقات پزشکان به ۱۴ ماه رسیده است که دلیل وقوع این اتفاق، نپرداختن معوقات پزشکان در بحث اضافه‌کاری و کارانه به جای پرداخت معوقات پرستاران است.

این مسئول در رابطه با وضعیت شهرستان‌ها نیز ادامه داد: در حال حاضر یک‌سوم چرخش بیمار سرپایی مربوط به خدابنده است و با توجه به جمعیت بالا و وجود یک بیمارستان، نگرانی‌هایی هنوز در رابطه با ظرفیت بیمارستان و شهرستان خدابنده وجود دارد؛ هرچند امیدواریم غافلگیری پیش نیاید و کنترل و بیماریابی به خوبی در این منطقه انجام شده است.

قزلباش تصریح کرد: به اجبار دو شیفت کاری برای پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها تعیین شده و در روزهای اخیر بیمارستان امام حسین (ع)، ۴۰ بیمار اعزامی را پذیرش کرده، ولی متاسفانه بیمارستان بهمن همکاری لازم را ندارد و بیمارستان‌های ارتش و بهشتی نیز در زمینه تامین تعداد پرستار همکاری خود را اعلام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۶۲ بیمار در بخش آی.‌سی.‌یو بستری هستند که نیمی از آنان بدحال بوده و در معرض آسیب بیشتر قرار دارند، یادآور شد: پیش از شیوع کرونا ۸۷ تخت آی.سی.یو داشتیم که ۵۸ تخت اضافه شده است، هرچند همه این تخت‌ها استاندارد نیست ولی در حال حاضر نیاز استان را تامین می‌کند و بیشترین فشار بر روی بیمارستان ولیعصر (عج) و کادر فداکار آن است. البته زیرساخت‌های خوبی در این بیمارستان فراهم است و امیدواریم دومین دستگاه سی.‌تی.‌اسکن نیز در این بیمارستان راه‌اندازی شود.

در ادامه جلسه، رئیس نظام پرستاری استان زنجان نیز اظهار کرد: از ابتدای درگیری استان با بیماری کرونا تاکنون ۱۰۰ پرستار درگیر شدند که در بیمارستان‌ها و یا قرنطینه خانگی به سر می‌برند و امکان ارائه خدمات پرستاری به بیماران را ندارند.

اسکندری ادامه داد: پرستاران معوقات زیادی در زمینه اضافه‌کار و کارانه دارند که مربوط به تیرماه پارسال است؛ در حالی که موارد پرداخت شده نیز فقط بدهی اضافه کار اسفند ماه است ولی در استان‌های گیلان و قم بیشتر موارد را پرداخت کرده‌اند. میانگین کشوری پرداخت معوقات و کارانه پرستاران آذرماه ۹۸ و در استان زنجان تیرماه ۹۸ است.

وی افزود: پس از بیماری کرونا؛ پرستاری وجود ندارد که در شبکه بهداشت و درمان فعال نشده باشد و همه افراد با همه وجود پای کار آمده و از جان خود مایه گذاشته‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا