داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان


داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان

برخی اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری راز‌هایی را در دل خود پنهان کرده‌اند که در اغلب مواقع به ظاهر توضیح منطقی برای آن وجود ندارد.

داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان

به گزارش فانوس،به نقل از ام اس ان جهان مملو از جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی است. هر کدام از این مکان‌ها داستانی دارند و برخی از آن‌ها راز‌هایی را در دل خود پنهان کرده‌اند که به ظاهر توضیح منطقی ندارند. ما در این گزارش داستان‌های پشت پرده برخی از اسرارآمیزترین اماکن جهان را برای شما بازگو می‌کنیم.


مارفا در تگزاس

فردی در سال ۱۸۸۳ از دیدن چراغ‌های درخشانی در منطقه فارما (شهری در ایالت تگزاس) خبر داد و این خبر اولین نقل قول تاریخی از دیدن چراغ‌های فارما بود. طبق گزارش‌ها، بومیان آمریکا پدیده چراغ‌های فارما را به ستاره‌های افتاده نسبت می‌دهند البته نیروی هوایی، هواشناسی و فیزیکدانان این پدیده را بررسی کرده‌اند، اما هنوز درباره توضیح چگونگی ایجاد آن توافق نکرده‌اند بنابراین می‌توان گفت هنوز هیچ کس توضیحی برای شکل‌گیری پدیده چراغ‌های فارما ندارد.

داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان


جزیره نیکومارو

املیا ارهارت هنگامی که بر فراز آتلانتیک پرواز کرد تا جهان را دور بزند، به همراه فرد نونان مهندس پرواز خود ناگهان ناپدید شد. اگرچه برخی از افراد باور دارند که ارهارت و نونان در اقیانوس غرق شده‌اند اما برخی دیگر بر این باور هستند که ژاپنی‌ها آن‌ها را زندانی کرده‌اند.

یکی از معتبرترین نظریه‌ها این است که ارهارت و نونان در جزیره گاردنر (یکی از جزایر کریباتی در شمال شرقی استرالیا) که اکنون به عنوان جزیره نیکومارو معروف است، سقوط کرده اند، زیرا علاوه بر پیدا شدن استخوان‌های ناشناس در این جزیره غیر مسکونی، تکه‌هایی از پلکسی گلاس (پلاستیک جامد و شفاف ساخته شده از پلاستیک اکریلیک نیز در جزیره نیکومارو دیده شده‌ است که شاید جزئی از هواپیمای ارهارت باشد البته بقیه هواپیما هرگز در جزیره نیکومارو یا هر جای دیگر پیدا نشد.

داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان


مثلث برمودا

مثلث برمودا که در قسمت غربی اقیانوس اطلس شمالی (بین برمودا، فلوریدا و پورتوریکو) قرار گرفته است، یکی از اسرارآمیزترین نقاط جهان به حساب می‌آید. کریستوف کلمب در زمان عبور از این منطقه از راه دور چراغ‌های مرموزی را دید و نتوانست جهت درست را از طریق قطب‌نما تشخیص دهد.
در قرن بیستم کشتی‌ها و هواپیما‌های زیادی در اطراف مثلث برمودا از بین رفتند و هیچ ردی از آن‌ها باقی نماند. این موضوع موجب طرح تئوری‌های احتمالی متعددی، چون وجود بیگانگان شد، اما برخی از دانشمندان در سال‌های اخیر این تئوری را مطرح کرده اند که احتمالاً هیچ دلیل واحدی برای بروز پدیده از بین رفتن کشتی‌ها و هواپیما‌ها در اطراف مثلث برمودا وجود ندارد. آن‌ها خطای انسانی، آب و هوای نامناسب و ترافیک شدید دریایی و هوایی را دلیل بروز این اتفاقات دانسته‌اند.

داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان


هتل استنلی در کلرادو

هتل استنلی در کلرادو یکی از مکان‌های تفریحی مناسب برای مردم است. استفان کینگ برای نوشتن رمان وحشتناکی با نام (درخشان) از این هتل الهام گرفته است. مردم نیز از شنیده شدن خنده کودکان نامرئی، وجود چراغ‌های چشمک‌زن و... در هتل خبر داده‌اند.

داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان


خطوط نازکا در پرو

خطوط نازکا در اطراف لیما (پایتخت پرو) بسیار زیاد هستند و به بهترین شکل از آسمان دیده می‌شوند. این خطوط مجموعه‌ای از طرح‌ها به طول ۳۰ مایل هستند که اشکال هندسی و تصویر حیوانات و گیاهان را به تصویر می‌کشند.هنوز کسی به دلایل شکل‌گیری خطوط نازکا پی نبرده است، اما تئوری‌هایی مانند وجود این خطوط به عنوان پیام‌هایی برای خدایان، بیگانگان فضایی و فضانوردان باستان مطرح شده‌ است.

داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان

اهرام جیزه

اهرام جیزه حتی در عکس‌ها یک چشم‌انداز هیجان‌انگیز به حساب می‌آیند. آن‌ها مقبره‌هایی هستند که تقریبا ۴۵۰۰ سال پیش به عنوان مکان به خاک سپرده شدن پادشاهان مصر ساخته شده‌اند البته کسی از نحوه ساختن آن‌ها خبر ندارد.

بلوک‌های موجود در هرم بزرگ جیزه ۲ و نیم تن است و سازه این هرم ۴۸۱ فوت ارتفاع دارد. علاوه بر این بسیاری از سنگ‌های استفاده شده در ساخت این سازه از معدنی که در فاصله ۵۰۰ مایلی هرم قرار گرفته ، به دست آمده‌ است.

دانشمندان هنوز به چگونگی انتقال سنگ‌ها به مکان ساخت اهرام جیزه و استفاده از آن‌ها در ساخت سازه مذکور پی نبرده‌اند، اما داستان اسرارآمیز اهرام جیزه در اینجا به پایان نمی‌رسد.

دانشمندان در سال‌های اخیر یک اتاق اسرارآمیز را در یکی از اهرام جیزه کشف کردند.

داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان


استون هنج در سلیسبوری (انگلستان)

هیچ کس دقیقا نمی‌داند که چرا بنای استون هنج با تعدادی از سنگ‌های غول‌پیکر ساخته شده است یا چگونه سنگ‌های غول‌پیکری که برخی از آن‌ها ۲۵ تن وزن و ۳۰ فوت ارتفاع دارند، به مکان ساخت بنای استون هنج منتقل شده‌اند.

برخی از دانشمندان معتقدند استون هنج یک محل دفن باستانی با قدمت ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال است. برخی دیگر بر این باور هستند که وجود باقیمانده چربی موجود در ظروف سفالگری باستانی کشف شده در استون هنج نشان می‎دهد که ممکن است این مکان به عنوان محلی برای ضیافت باستانی استفاده شده باشد.

خبر خوب این است که برخی از دانشمندان باور دارند که راز و رمز استون هنج در دهه آینده حل می‌شود.

داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان


شهر گمشده آتلانتیس

شهر گمشده آتلانتیس هزاران سال توجه انسان‌ها را به خود جلب کرده است. افلاطون در ۳۶۰ سال قبل از میلاد مسیح برای نخستین بار به وجود شهر گمشده آتلانتیس اشاره کرد. او نوشت شهر آتلانتیس مکان زندگی ثروتمندانی است که ظرفیت‌های پیشرفته نظامی و فناوری را توسعه داده‌اند.

برخی افراد معتقدند که اگرچه وصف افلاطون از شهر آتلانتیس به یک داستان شباهت دارد، اما این داستان مبتنی بر واقعیت است، اما تا به امروز هیچ کس شهر آتلانتیس را کشف نکرده است.

داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان


روزول در نیومکزیکو

بسیاری از مردم باور دارند که ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۴۷ مطلع شد که یک سفینه فضایی در روزول کشف شده است. ارتش بلافاصله خبر کشف این سفینه فضایی را تکذیب کرد و مسئولان گفتند آثار کشف شده در واقع بقایای یک بالن هستند.

داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان


لاک نس

لاک‌نس دریاچه‌ای خیره‌کننده در اسکاتلند است. این دریاچه بیش از ۱۵۰۰ سال پیش شناخته شد، اما نامش در سال ۵۰۰ میلادی به عنوان خانه هیولای لاک نس بر سر زبان‌ها افتاد. در آن زمان یک موجود آبزی در دریاچه و اطراف ان دیده شد البته محققان نتوانستند وجود آن را ثابت کنند، اما برخی از افراد فکرمی‌کنند که ممکن است آبزی دیده شده در دریاچه لاک‌نس و اطراف آن یک نهنگ یا دایناسور باستانی باشد که به اشتباه تصور می‌شود منقرض شده است.

داستان‌های پشت پرده از اسرارآمیزترین اماکن جهان


دره مرگ در کالیفرنیا و سنگ‌های اعجاب‌انگیز آن، قلعه بران در رومانی، خانه اسرارآمیز وینچستر در کالیفرنیا، جنگل کروکد در لهستان، ماچو پیچو، گودال بزرگ آبی در نزدیکی بلیز سیتی، مجسمه‌های موآی جزیره شرقی در شیلی، قلعه چارلویل در ایرلند، منطقه ۵۱ در نوادا و خلیج گوانابارا در برزیل از اماکن اسرارآمیز دیگر جهان به حساب می‌آیند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا